vista home basic of xp home of xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
Heb via een collega een laptop gekocht met de volgende specificaties:

intel pentium m processor 1.60 Ghz
memory 1,50 Gb
system type 32-bit operating system

Nu is mijn vraag het volgende :
deze computer heeft os vista home basic.
Op mijn desktops zitten xp home en xp pro.

Wat kan ik het beste op deze laptop zetten als besturingssysteem of moet ik vista home basic blijven gebruiken?
Ik gebruik de laptop voor downloaden van muziek en films en gewoon internetten zoals chatten met gezin als ik voor mijn werk in het buitenland zit.

Alvast bedankt voor jullie tips:thumb:
 
Met die specs het beste gewoon een XP versie!
 
http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/get/system-requirements.aspx

Nee, op die laptop zit het wel goed.
Zou wel je pc wat opschonen als je hem al zo binnen hebt gekregen.

ccleaner
smitfraudfix
combofix

antivirus:
ESET NOD32 3.0.672

Ervaringen van ontelbare gebruikers zeggen echt heel veel meer dan de door Microsoft gestelde minimum systeem-eisen, dus ben het totaal niet met je eens...

Allereerst gebruikt een laptop een flinke hap van het interne geheugen voor de onboard-video. Zo blijft er voor Vista echt te weinig over van de 1,5 Gb om een beetje soepel te kunnen werken.
Ten tweede is een laptop-processor niet te vergelijken met een desktop processor, dus 1,6Ghz (single core??) is ook niet echt super-snel.
Ten derde is Vista Basic een volledig uitgekleed besturings-programma, waar je niet zo heel veel mee kunt.

Nee echt, op DIE laptop gewoon Windows XP!
 
Ik weet hoe het zit met die laptops. Reken er maar op dat er 1/3de van de snelheid afgaat om het te vergelijken met een desktop pc. Maar het geheugen bestaat niet alleen maar uit de geheugenkaartjes die natuurlijk het belangrijkst zijn. Je pc kan ook niet zonder het virtuele geheugen die vaak op 1Gig staat. Dit wordt niet rechtstreeks gebruikt.

Dus ik zou zeggen dat de lagere versie van windows vista, er zeker wel op gaat draaien. Bij mij thuis hier op 3 laptops van me vader en op 1 van mij en ook bij hem.

mvg.
Danny
 
Denk niet dat wij het eens worden en dat hoeft ook niet.

Maar 1 ding weet ik wel zeker: alle kenners hier zullen om soepel te kunnen werken op bovengenoemde laptop Windows XP adviseren.
 
oke allebij bedankt voor jullie reactie :p enne ik zit er dan gewoon xp op weet alleen nog niet welke xp pro of xp home.

Groetjes
 
Heb je ze allebei? Dan Pro nemen uiteraard, heeft meer functies!
 
oke thnx mrmusic neem xp pro als os.

nog een heel fijn weekend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan