Vista Home Basic upgraden naar Vista Home Premium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenkyy

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
36
Hoi iedereen,

Ik wil deze week een nieuwe laptop kopen. Een leuk dingentje van Acer met 3 Gig Ram... Anyway, het enige nadeel is dat de laptop geleverd wordt met Vista Home Basic.

Van mijn ''oude'' computer heb ik een DVD met Vista Home Premium. Kan ik de laptop met die DVD upgraden van Home Basic naar Home Premium of moet ik dan de hele zooi opnieuw installeren?
 
Hoi !

Kwam de Vista-DVD met een merk-PC (HP, Dell o.i.d.) ?

Dan gaat het niet werken, omdat de Vista_DVD alleen voor dat merk geschikt is.

Heb je de DVD los gekocht dan nog kun je niet aktiveren, omdat de licentie maar voor 1 PC geldt.

Er zijn plenty mogelijkheden, maar daar mag op dit forum niet op worden ingegaan.

Just Google.....

Greetz,

Harry.
 
Ja, bij een Dell inderdaad... dat gaat dus niet werken...

Maar mocht ik dan wel een originele Vista DVD hebben (merkloos), kan ik daarmee dan wel upgraden;)"?
 
Hoi !

@opensourceweb: nonsens !

Vista zet bij een update of nieuwe installatie alle gegevens in een map genaamd: .OLD !

Greet,

Harry.
 
maar ik begrijp wel wat hij bedoeld...

Het ging nu wel over een originele vista dvd maar als je altijd met recovery dvd's werkt wat natuurlijk ook gewoon is om te installeren heb je volgens mij nooit een windows.old bestand...
(ofwel is het dat de partitie er te klein voor was, ik weet het niet)

Maar het is wel zo denk ik dat je moet herinstalleren als je op die laptop vista home premium wilt... (tip maak wel eerst even die recovery dvd's aan van vista basic voor het geval je ze toch nog zou kunnen nodig hebben)

Vergeet ook niet om de drivers af te halen van de acer site want met een originele installatie dvd op een acer denk ik wel dat je niet standaard alle drivers zal hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan