Vista home wert niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitohond

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
54
Ik heb een nieuwe computer van het merk compaq, maar alle programma's die ik heb van windows XP Home werken na instalatie niet op Vista, ik krijg allerlei adviesen, maar ik schiet er niets mee op. Ook sommige muziekdownloads werken niet, wie kan mij helpen aan een simpele oplpssing, want ik heb al spijt dat ik mijn oude computer heb weggegeven. Ik hen het systeem windows vista home premium of zo:(. Bijvoorbaat dank, sitohond:shocked:
Het zijn o.a nero, , magix fotoprogramma's e.v.a. flightsumilator X werkte wel
 
Nero versie 8 werkt perfect onder vista.....
magix foto en de andere programma's zou ik proberen via de compabiliteitsmodes.

uitleg via help in vista.

Oudere programma's uitvoeren in deze versie van Windows

De meeste programma's die voor Windows XP zijn geschreven, werken ook in deze versie van Windows, maar sommige oudere programma's worden mogelijk gebrekkig of helemaal niet uitgevoerd. Als een programma dat voor een eerdere Windows-versie is geschreven, niet correct wordt uitgevoerd, gebruikt u de wizard Programmacompatibiliteit om de compatibiliteitsinstellingen voor het programma te wijzigen. U kunt de instellingen voor een programma handmatig wijzigen met behulp van het tabblad Compatibiliteit van het individuele programma.

Als het probleem aanhoudt, gaat u naar de website van de programmafabrikant om na te gaan of er een update voor het programma is.

Waarschuwing
Gebruik de wizard Programmacompatibiliteit niet met oudere antivirusprogramma's, schijfprogramma's of andere systeemprogramma's: hierdoor kan gegevensverlies optreden of een veiligheidsrisico ontstaan.

De wizard Programmacompatibiliteit uitvoeren
Klik hier om de wizard Programmacompatibiliteit te openen.

Volg de aanwijzingen van de wizard.

Als u een programma niet kunt installeren, plaatst u de installatieschijf voor het programma in het schijfstation en zoekt u met behulp van de wizard het Setup-bestand van het programma op. Dit bestand heeft meestal een naam als Setup.exe of Install.exe. De wizard is niet bedoeld voor gebruik met programma's met de bestandsnaamextensie .MSI.

U kunt de compatibiliteitsinstellingen voor een programma handmatig wijzigen door met de rechtermuisknop op het pictogram van het programma te klikken, op Eigenschappen te klikken en vervolgens op de tab Compatibiliteit te klikken.
 
lukt niet

Beste puppie, het lukt mij nog steeds niet, ik krijg ook downloads van het internet soms niet, dat staat dat alles goed is, maar als ik op het pictigram klik, staat dat de besturing niet goed is of zo, dat gebeurt met adobe flashplayer en het programma verjaardagen. Ik vind vista niet prettiger en gemakkelijker geworden. Maar misschien kom ik er ooit eens uit, ik ben ook niet meer zo piepjong, ondanks dat ik toch bij seniorenweb testen goed heb gescoord.
Ik krijg nu ook steeds een mededeling dat somige startprogramma's worden geblokkeert, maar dat zal ik zelf wel per ongeluk veranderd hebben.
bedankt voor de adviezen, maar helaas is er nog niets opgelost.
vriedelijke groet Sitohond
 
geen downloads

Krijg de downloads van internet ook niet, hij geeft wel de pictogrammen, maar het werkt niet o.a easy resize, verjaardagen, adobo flashplayer enz. toch wel lastig werken met Vista, maar ooit zal het misschien wennen, beste helpmijers, de vriendelijke groeten van sitohond.
Ik blijf volhouden,:eek:
 
@sitohond,
ik zou wel eens in de computer willen kijken.....op afstand dan hoor.
Welke versie van vista gebruik je.
 
vista

beste pupie, ik gebruik Vista home premium, ik had altijd XP, waar ik zonder moeite alles deed, maar met deze Vista, zit ik constant in de knoop
, ik heb al gedacht naar de fabrieks afst. te gaan., maar dan ben ik weer alles kwijt maar ik zal blijven zoeken? bedankt,
 
vista

de problemen zijn vrijwel allemaal opgelost en ik wil een ieder bedanken voor de goede raad.
bedankt beste helpmij vrienden en tot de volgende keer. sitohond:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan