Vista HP <> Outlook 2007 ergernis

Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
.Hallo,

Wellicht herkent iemand dit of weet iemand de oplossing.
Gebruik al jaren Outlook (uit MsOffice dus!!).
En eenmaal afgesloten wás outlook ook afgesloten.
Sinds 2007 in combinatie met Vista echter niet meer.

Ik werk met het PST-bestand op een USB-stick (Outlook op zowel pc áls laptop)
Sluit keurig Outlook af, voordat ik de stick verwijder .....
Maar elke zoveel minuten krijg ik het onderstaande bericht op m'n scherm (bijlage); dit dus, terwijl ik outlook 'netjes' afgesloten heb .....
Dús blijft kennelijk Outlook 'ergens op de achtergrond' resident geladen terwijl ik wel degelijk afgesloten heb .....
Daarnaast krijg is geregeld het bericht dat het gegevensbestand niet goed was afgesloten de vorige keer en dat het wordt gecontroleerd. Outlook is dan aanmerkelijk trager bij allerlei acties (Agenda-items toevoegen, Mails afhandelen e.d.). Dit is overigens ook zo, als ik het PST-bestand op de harde schijf heb staan!

Heb onlangs een recovery van de laptop gedaan en herinstallatie van MsOff2007 uiteraard maar ... het probleem blijft.

Ik ben geneigd om 2007 maar weer te verwijderen en 2003 er op te zetten, want naast deze outlookproblemen tref ik steeds meer andere aan.
Het zoveelste product dat Microsoft 'brak' weet af te leveren .... kennelijk

Bijlagen

• scrndump.jpg
    scrndump.jpg
    9,9 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Helaas zit ik niet achter mijn machine thuis (waar Outlook 07 op draait) zodat ik je niet met 100% zekerheid kan adviseren.
Wat ik mij "meen te herinneren" is dat ik in Outlook '07 een optie ben tegengekomen waardoor Outlook, ondánks het gesloten zijn ervan, tóch periodiek op bij de provider binnengekomen mails zoekt.
Als ik mij dat goed herinner én jij zou die optie uitvinken dan zou je probleem opgelost zijn. Mocht je het niet kunnen vinden dan reageer maar even, dan ga ik vanavond even op zoek.

Helaas zit ik niet achter mijn machine thuis (waar Outlook 07 op draait) zodat ik je niet met 100% zekerheid kan adviseren.
Wat ik mij "meen te herinneren" is dat ik in Outlook '07 een optie ben tegengekomen waardoor Outlook, ondánks het gesloten zijn ervan, tóch periodiek op bij de provider binnengekomen mails zoekt.
Als ik mij dat goed herinner én jij zou die optie uitvinken dan zou je probleem opgelost zijn. Mocht je het niet kunnen vinden dan reageer maar even, dan ga ik vanavond even op zoek.

Hoi,

Helaas werkt dit niet. Ik kende het al van 2003.
Daar werkte iets anders niet goed, namelijk dat - wanneer je deze optie uitschakelt - óók het checken van mail bij het opstarten niet meer functioneert en je dus na het starten van Outlook als extra handeling op 'Verzenden en ontvangen' moet klikken.
Zo ook in 2007.

Maar ondertussen: de melding dat het pst-bestand niet gevonden kan worden blijft. En kennelijk wordt outlook 2007 (onder Vista) resident geladen, ook al is dat niet gewenst.

Ik vraag me af of dit een Outlook nieuwigheid onder Vista is of gewoon een bug in Vista. Ik heb hetzelfde gemerkt met de mediaplayer en word. Dan sluit ik de mediaplayer af en gaat de muziek gewoon door. Ik moet dan taakbeheer in om de mediaplayer af te sluiten. Hetzelfde voor Word (maar zonder muziek). Ik sluit Word af, maar in taakbeheer blijft dan wel een instance van Winword actief en ook allerlei temporary files blijven dan bestaan.

Ik vraag me dus af of dat hetzelfde probleem is, of een Vista feature.

Ron

Beste Wizkids ...... :p

Mijn probleem is nog immer niet opgelost.

Situatie:
Laptop met Vista en MsOffice 2007
PC met XP en MsOffice 2003
Gebruik op beide Outlook

Los de synchronisiteit op door het PST-bestand op USB-geheugenstick te zetten.
Op de pc geen enkel probleem.

Probleem
Zodra ik Outlook 2007 op de laptop heb opgestart gebeuren twee dingen:

a. Geregeld wordt aangegeven dat het gegevensbestand (pst-bestand dus) niet goed is afgesloten en wordt gecontroleerd. Voordat ik de geheugenstick verwijder sluit ik Outlook altijd netjes af.
b. Terwijl Outlook is afgesloten, komt om de paar minuten bovengemelde waarschuwing dat het gegevensbestand niet gevonden kan worden.

Ad. a is niet te ondervangen, zelfs niet, als ik mezelf als gebruiker afmeld en niet alleen outlook afsluit.
Ad. b is op geen enkele manier op te lossen. Kennelijk blijft Outlook resident geladen, terwijl ik het toch heb afgesloten.

Laatst bewerkt:
Is eigenlijk heel erg gemakkelijk

je drukt na het afsluiten de toesten combi in:
[ctrl] [alt] [del]

nu verschijnt er een venster
je kiest: taakbeheers starten
vervolgens ga je naar het tabblad processen
je zoekt outlook op
en dan op de rmuisknop drukken en dan de optie, processtructuur beeindigen kiezen

is wel een grove stap maar het werkt.

M.v.g.
Jac

Is eigenlijk heel erg gemakkelijk

je drukt na het afsluiten de toesten combi in:
[ctrl] [alt] [del]....

Sorry Jac, maar vind jij dat zelf nou écht een optie om dat elke keer te moeten doen .... ?????
Tenzij jij weet hoe je van dit 'paardenmiddel' een snelkoppeling op het bureaublad kan maken natuurlijk.

beter laat dan nooit

Hallo,

Beter laat dan nooit. Ik had vandaag hetzelfde probleem. Echter op internet geen oplossing te vinden. Na nogal wat gepuzzel kwam ik er achter dat ik Itunes tijdens de installatie automatisch een invoeg-toepassing toevoegt aan outlook. Ik heb deze invoegtoepassing weggehaald in outlook en het probleem is er mee opgelost.

groet JT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan