Vista - In de partitie komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
293
Hey,

Ik wist niet goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen... "Besturingssystemen" of "Software" dus heb ik het maar hier geplaatsts omdat sinds Vista de paratities wat "moeilijker" (voor mij iniedergeval wel) zijn geworden, maar dit terzijde.

Mijn broer heeft een laptop, die 2 keer achtermekaar uit is gevallen omdat hij vergat de stroom aan te sluiten op de accu (laatste keer zat de stekker niet goed in het accu blok). Dit is natuurlijk wel een beetje slordig maar het vervelende is dat het opstarten niet meer werkt... Bij het opstarten krijg ik een scherm met herstellen of normaal starten... Bij herstellen repareert het systeem niet als behoren en start het gewoon opnieuw op en start op als "Normaal" wat vervolgens blijft hangen bij het laden van windows Vista (blijft hangen op het scherm met het laden balkje dat overigens wel continue actief blijft).

Wat ik nu wil is dus de data die op de vista partitie staat (ik neem aan de C:\ partitie) overzetten op een externe paritie of op zijn data partitie. Ik heb al geprobeerd om de schjf op een XP systeem aan te sluiten of een andere Vista computer, maar deze zien alleen de partitie "Data" en kan de andere dus niet bereiken. Ook heb ik geprobeerd om via deze andere computers de Vista van mijn broer te starten. Dit lukte ook al niet omdat ik de foutmelding "Invalid parition" (of iets dergelijks, ik weet het niet meer zo goed) kreeg.

Mijn andere oplossing wat ik in gedachte had was of ik er niet bij kon via een Vista CD of via DOS of via een programma dat ik extern wel bij die paritie kan...? Ik hoop dat iemand misschien ooit ook dit probleem heeft gehad, en heeft verholpen of dat iemand het sowieso al weet, dan zou ik dat heel fijn vinden.


Trouwens even snel iets anders... Mijn broer heeft heel toevallig vanmorgen ook ineens zijn scherm die kapot is gegaan. Het scherm geeft halverwegen een hele witte gestreepte waas, en als ik de laptop uit zet dan zie ik ook een donkere vlek op de plek waar deze waas was... Ik kan er ook niks door zien als ik de computer start, want die waas is dus in zijn geheel wit! Ik vroeg me af of dit echt het scherm zelf was (waar ik vanuit ga omdat als hij uit staat ook een donkere plek achter laat) of dat het de backlight inverter is? Als ik het scherm beweeg tijdens het draaien van de laptop, gaat de rest van het scherm ook mee verkleren en komen er strepen in.

Alvast bedankt voor de moeite, en het lezen/proberen te helpen van mijn proble(e)m(en).

M.V.G.
Yorick
 
Klinkt alsof het scherm ook kapot is. Aangezien dit een dure grap is zou ik hier eerst naar kijken of je dit wilt laten maken.

De harde schijf kun je op een aantal manieren benaderen. De schijf koppelen aan een Vista of Windows 7 pc is het makkelijkste.

Wel vreemd dat je D: wel ziet en C: niet. Gezien dit en het defecte scherm zou ik bijna vermoeden dat er toch iets anders met de laptop is gebeurd dan alleen een stroomuitval.
 
Klinkt alsof het scherm ook kapot is. Aangezien dit een dure grap is zou ik hier eerst naar kijken of je dit wilt laten maken.

De harde schijf kun je op een aantal manieren benaderen. De schijf koppelen aan een Vista of Windows 7 pc is het makkelijkste.

Wel vreemd dat je D: wel ziet en C: niet. Gezien dit en het defecte scherm zou ik bijna vermoeden dat er toch iets anders met de laptop is gebeurd dan alleen een stroomuitval.

Ja, maar dat scherm is waarschijnlijk door zijn slordige manier van omgaan met zijn laptop... dit was ook een dag later, heel toevallig! Maar als ik via ebay zon scherm koop is het 96 euro ipv hier in nl 230 euro... en goede feedback op dat scherm ook nog! Ik denk zelf dat het systeem door 3 keer crashen gewoon wat fouten heeft waardoor de partitie misschien niet meer leesbaar is... Want we waren het oude spel Worms aan het spelen toen hij de 1e keer crashede... dit is nogal een oud spel en dat kan soms volgens mij ook wel wat crashes en verkeerde dingen creeeren, en dan in combinatie met 2 keer fout de voeding aansluiten waardoor het weer crashed is niet echt bevordelijk... Maar ik heb al geprobeerd om de HDD extern aan te sluiten maar zoals ik al zei zie ik dan alleen de Data partitie... ipv ook de Vista OS partitie! Er zijn geen meerdere opties? En dit zou sowieso moeten werken, extern aansluiten aan ene Vista pc/laptop?

Grtz
 
Waarschijnlijk is de partitietabel corrupt geraakt. Google even op gratis partitie recovery software. Zorg wel dat je een goede kopie hebt van D:. Alleen voor het geval er iets fout gaat bij het herstellen.

Als je D ziet zou je ook C moeten zien. Vandaar dus bovenstaande
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan