Vista installeren wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

etienne123

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik heb de 'Windows Vista upgrade advisor' gedownload en die test is gedraaid. Ik krijg alleen de hele tijd een fout over 'ATI Desktop Component'. Ik heb al op google gezocht, ik snap er alleen weinig van. Kan iemand mij helpen?

Heb een screen bijgevoegd. Ik hoop dat iemand kan zeggen wat ik kan doen zodat ik Vista kan installeren.

Bij voorbaat dank,

Etienne.
 

Bijlagen

  • fout.JPG
    fout.JPG
    73,2 KB · Weergaven: 39
Er staat een waarschuwing dat die software na upgrading naar Vista wellicht niet goed werkt. (compatibiliteitsprobleem met Vista) De grap is dat je die software helemaal niet nodig hebt, vergelijk het maar een beetje met het controlpanel van Nvidia. Leuk speelgoed om allerlei beeldscherminstellingen een beetje bij te tunen, maar nodig? M.i. niet.

Wil je toch doorzetten, dan moet je na de upgrade naar de map gaan waarin die software zit en een rechtse klik op de .exe van het tooltje geven. Daarna even het tabje 'compatibiliteit' aanklikken en in het schermpje XP aanklikken.

Ik heb nooit een ATI kaart gehad, dus ik houd één klein slagje om de arm dat het om de videodriver van ATI zelf gaat. Iemand die meeleest die dit kan ontkrachten of bevestigen? Zo ja, dan dien je bij ATI (AMD) de Vistadriver voor je videokaart te downloaden al ben ik bang dat die er niet is, anders had Microsoft die melding niet gegenereerd. Maar ga vooralsnog maar uit van alinea 1 en 2 in dit bericht.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen fout, maar een probleem met het huidige stuurprogamma.
Ga naar de site van de fabrikant, en kijk of er een stuurprogamma voor Windows vista bestaat.
Dat kun je naderhand downloaden en installeren.

MSN is ook geen probleem, als je Vista hebt geïnstalleerd kun je het nieuwe live downloaden en installeren.
 
Bedankt voor de reacties,

Ik krijg Vista juist niet geïnstalleerd, dus ik dacht dat het misschien hieraan lag. MSN is inderdaad geen probleem, dat installeer ik zo weer, maar ik dacht dus dat het wellicht aan dat andere lag.

Ik krijg deze foutmelding.
Van besturingssystemen heb ik echt geen verstand
redface.gif


Groeten,
Etienne.
 

Bijlagen

  • Probleem2.JPG
    Probleem2.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Windows wilt een folder (map) creëren, maar dat lukt dus niet.
Hoe zit je schijf in elkaar ? Voorheen Linux erop gehad ?
Geen probleem, maar wil ik wel eerst weten.
 
Heb hiervoor heel eventjes Windows 7 gedraaid op deze pc. Heb daarna de schijf geformatteerd, XP er weer opgezet en nu wil ik graag Vista en dat een tijdje houden. Alleen kreeg ik dus deze melding. Linux heeft hier nooit gedraaid.

Groeten,
Etienne.
 
Ik vermoed dat je een upgrade versie hebt. Dat wil dus zeggen, dat er een legale andere versie van Windows op moet zitten.

Andere mogelijkheid: schijf formatteren, en installeren zonder licentiecode.
Herhalen, maar nu met licentie.
 
In dat geval zou ik je schijf in 2 delen opsplitsen. (partitioneren)
Een C: en D:

XP op C: laten staan, en Vista op D: installeren.
Heb je ook nog een dual boot systeem, m.a.w. kun je bij het opstarten kiezen tussen XP en Vista.
 
Heb de schijf nu opgesplitst in twee delen. Vista weer gestart, maar dezelfde melding. Moet ik na het opsplitsen nog iets doen?
 
Is je dvd/cd misschien beschadigd of vuil.
Koud water en een stofvrije doek doet wonderen.
 
Heb is een andere CD geprobeerd, maar dat werkt allemaal vlekkeloos. Heb hem voor de zekerheid toch is schoon gemaakt, maar nog altijd hetzelfde probleem.

Etienne.
 
Het kan een memoryprobleem zijn, ofschoon ik niet uitsluit dat je dvd corrupt is.
Heb je hem al eens op een andere computer geprobeerd?

Hier enige links met misschien voor jou de solution:

http://social.technet.microsoft.com...s/thread/142bd465-8ca1-4d3e-bb2d-393d27fe755e

Het kan ook een leesfout zijn, dus probeer het eens op een andere computer.

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=23732

Probeer de gehele inhoud van je dvd eens te kopïeren naar je HDD, en vandaaruit een install te doen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=440225
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan