vista installeren......?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertyuiop123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
177
hallo,

ik wil vista installeren met de originele installatie cd, maar hij herkent de harde schijf niet. In de bios word hij wel herkent. Hij staat ook als primary.

Er zitten 2 harde schijven in, maar die ander is nog goed en wil ik zo houden.

Ik weet alleen dat het een IDE ding is, een samsung HD401LJ.

Als ik hem gewoon op wil starten krijg ik het probleem dat
C:/windows/system32/system beschadigd is.

Ik heb later de schijf met een xp cd leeggemaakt (per ongeluk)
dus nu wil ik gewoon vista erop installeren, en met een lege schijf verder gaan.

Kan iemand me helpen?

alvast bedankt..
 
als ik het goed heb begrepen heb je nog nooit eerder vista op die pc geinstalleerd staan?
(dus nu de eerste keer nadat je met een xp-cdrom xp dan hebt verwijderd?)

De error dat "C:/windows/system32/system beschadigd is" heeft dat iets te maken met de installatie van vista of nu juist niet?

De detectie van harde schijven bij vista zou moeten lukken als je een IDE harde schijf hebt, kijk dit voor de zekerheid in de bios nog eens na...
voor je begint met vista installeren kan je best eerst de harde schijf volledig formateren
 
er stond voordat hij kapot ging al vista op.

hij ging denk kapot omdat de stroom eraf ging tijdens het opstarten.
maar ik dacht eerst dat mijn vista cd het niet deed dus deed ik maar de xp cd erin om te kijken of ik daar iets mee kon.
daarmee heb ik volgens mij xp over vista geinstalleerd.

ik kan de computer nu helemaal niet opstarten. ik type nu op mijn wii
enig idee wat ik kan doen?

(bij het opstarten staat er IDE bij me harddisc)

bedankt voor de hulp



ps. je desktop is tog amanda? :p
 
Laatst bewerkt:
sorry dat ik nog niet heb kunnen reageren maar ik moet ook helaas nog naar school gaan en dat is soms wel vermoeiend :p

(Mij het plaatje op mijn desktop is idd amanda bynes :D, wil ik toch weer even vermelden :cool: )

Ok, je geraakt dus in je bios en kan zien dat de detectie of hoe je dat ook noemt als IDE is ingesteld.
--> kan je het niet als iets anders instellen, een andere modus ofzo, AHCI is dat denk ik bij mij.
(Van wat er met xp was gebeurd moet ik me niets meer aantrekken volgens want dat heeft niets meer te maken met installatie van vista, of is dat wel zo? )


Je pc werkt dus niet meer nadat de stroom werd onderbroken...
Kan je in je bios nog wel je harde schijf gedetecteerd zien? want anders ben ik er zo goed als zeker van dat je harde schijf dan gewoon gecrashed zal zijn :confused:

als je daar nergens iets kan zien zou ik dan eerst een die harde schijf dus helemaal schoonmaken(formateren) en dan nog eens proberen, die installatie van vista
----
nog even een vraagje: als je xp dan hebt geinstalleerd over de installatie van vista, heb je dan xp kunnen draaien?
 
Laatst bewerkt:
ik wil de harde schijf ook wel formatteren, maar hij wordt niet herkent bij de windows installatie cd.
hij wordt wel herkent in de bios, dat is dus een beetje vaag.

enig idee...?

bedankt voor de hulp
 
wat voor een installatie-dvd is het eigenlijk? de originele?

Wat voor pc/laptop is het?(merk,type)
Stond er oorspronkelijk xp nog op of was er vista al op voorgeinstalleerd?

Heb je toevallig een installatie-cd van (linux)ubuntu waarmee je dan kan gaan testen of je harde schijf echt nog wel werkt?
 
er stond al vista op en ik heb de originele cd.
maar ik heb weer iets nieuws:
ik heb 2 harde schijven en de 2e herkende hij wel. dus formatteerde ik de 2e maar en installeerde ik daar vista op. dat lukte en ik kreeg mijn computer werkend. toen ging ik bij mijn normale harde schijf kijken en stond er 30gb van 300gb over ofzo (zoals hij was voordat het fout ging), maar toen ik hem opende zag ik gewoon alles normaal (de mappen program files enzo), maar als ik iets in de harde schijf wilde openen laadde hij tot hij nix meer deed. ik kon er dus niets in openen.
ondertussen was hij klaar met downloaden van de updates voor de computer en wilde hij opnieuw opstarten, dus deed ik dat maar. maar toen stond hij vast bij het opstarten (zwart scherm na een groen normaal laadbalkje kreeg ik zwart scherm).
sindsdien staat hij daar elke kser vast.

ik denk dat mijn 300gb harde schijf kapot is... hij staat ook op pri master, kan hij daardoor niet opstarten?

ik ga mijn computer niet openmaken, dan breng ik hem liever weg...

ik heb geen linux ofzo en een gewone computer waar al vista op stond.


erg bedankt...
 
ik heb weer nieuws:
ik heb hem op de bios op RAID gezet en nu kan ik hem opstarten op mijn oude harde schijf.
als ik nu bij deze computer bij de D:/ wil kijken (dat is mijn 300gb harde schijf die ik normaal gebruikte) kan ik gta opstarten, maar niet call of duty omdat er een .dll mist...
verder kan ik er ook niet naar gebruikersmappen.... dan zegt hij eerst dat ik geen toegang heb en om toegang te krijgen moet ik op doorgaan klikken.... dus ik klik op doorgaan... en dan nog een keer op doorgaan door zoown vista beveiliging... en dan gaat wil hij de map laden maar dat duurt voor eeuwig...

ik kan dus niet naar mijn documenten enzo van de 300gb harde schijf komen :s

iemand enig idee....?
 
ik vind het een lastig probleem :p

je zou eens chkdsk /f (a.k.a. schijfcontrole)kunnen uitvoeren voor die harde schijf van 300Gb
 
dat is natuurlijk ook een mogenlijkheid ;)

succer d'rmee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan