Vista installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik heb een Hp dc 7700 waar Vista op staat voorgeinstalleerd. Bij levering is de pc gedowngrade naar XP om in een xp netwerk te worden gepast. Nu heb ik de pc mee naar huis gekregen en wil graag een schone installatie doen. Aangezien er op deze machine standaard Vista is voorgeinstalleerd op een recovery partitie gaan we maar met Vista verder. = legaal en XP heb ik niet.
Om Vista te installeren moet ik tijdens opstarten een keer op F11 drukken om in dat recovery menu te komen. Vanuit daar kan ik dan kiezen om windows opnieuw te installeren. Heb ik gedaan en de pc gaf aan bezig te zijn met formatteren. Normaal duurt dat vrij lang en ik ben er bij weggelopen. Na een helf uur kom ik terug en is Vista er al op, alleen nog ff de taal instellen en klaar. Volgens mij is de hele harde schijf nooit echt geformatteerd en is het dus geen 100% schone installatie maar een soort upgrade. Nu heb ik destijds de installatie dvd's van Vista bij HP besteld. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik een keer opgestart met de dvd en vanaf de dvd opnieuw Vista geinstalleerd. Nu was ik bij XP gewend om in een menu te komen waarin je alle partities kan verwijderen waarna de harde schijf duidelijk opnieuw wordt geformatteerd wat ook dan een tijdje duurt met zo'n balk die dan langzaam volloopt, daarna wordt dan duidelijk stapsgewijs XP geinstalleerd en moet je ook je serienummer ingeven etc. etc.
Bij Vista niks van dit alles maar binnen 5 minuten was alles klaar en kon ik al op internet. Geen serienummer, computernaam helemaal niks.
Nu weet ik niet hoe ik duidelijk de hele HD kan formatteren en dan echt van 0 Vista kan installeren.
Ik bedoel XP kost al een uur of anderhalf maar het zwaardere Vista in 5 minuten??? Dan kan nooit Vista blanco vanaf de DVD zijn geinstalleerd. Dan repareert hij hooguit de voorgeinstalleerde versie op de recovery partitie.
Ik zie dus alleen niet waar ik tijdens een herinstallatie helemaal schoon kan beginnen.
Wie o wie weet het wel?????
 
Tijdens het begin van de installatie kun je kiezen voor iets als "meer opties" of "geavanceerd"
 
Is mij niet opgevallen dat er ergens zoiets stond, ik begin vanavond wel ff opnieuw en dan zal ik extra goed kijken. Het moet dus wel kunnen op de XP manier.
 
Gelukt, om een of andere manier heb ik tot 2 x toe erover heen gelezen tijdens de installatie maar nu typ ik dit reply vanaf mijn met Vista geinstalleerde pc. Bedankt voor het even op weg helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan