Vista is soms TE langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanberkel

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
10
hallo allermaal,

ik heb pas vista opnieuw op mijn pc gezet. had hiervoor ook vista maar er waren nogal wat problemen in mijn harde schijf en andere hardware maar die probleemen zijn descundig verholpen. na dat de instalatie voltooid was merkte ik al dat me pc veeel langzaamer opstarten... normaal was het 2 min ... ook best lang vaak maar nu is het egt asosiaal lang. het ligt niet aan mijn hardeschijven... me vader zegt altijd dat het daar aan ligt ... is vaak ook zo omdat ze helemaal vol staan. maar dat is deze keer niet het geval..
ik heb 2 harde schijven C 457 gb waarvan 432 beschikbaar ... wat daar opstaat is alleen alles wat ik met vista gekregen heb en BF2 internet explorer msn en firefoz ...
op me 2de schijf heb ik 232 totaal en 220 beschikbaar...
zou iemaand mischieneen manier weten om me pc wat sneller te maken ??

alvast erg bedankt !!!
 
Vertel eerst eens uit welke hardware je pc bestaat
 
wij hebben internet explorer 8 beta erop gezet alles werkt nu veel sneller, misschien een optie je moet wel de comptabiliteits weergave knop soms aanklikke, die zit naast de vernieuwknop, bij sommige websites, maar dan werkt alles prima.

carlayvonne

Maar ehhhhh dat heeft helemaal niets met het opstarten van Vista te maken.....
 
ik heb op mijn pc ::

videokaart NIVIDIA GeForce 8500 GT
processor AMD Phenom 9500 QC
3 GB ram ( 2 van 512 en 2 van 1 gb ...)
2 harde schrijfen 465 en 323 gb

en verder nog wat belangrijks dat ik vergeten ben ??
 
ik heb op mijn pc ::

videokaart NIVIDIA GeForce 8500 GT
processor AMD Phenom 9500 QC
3 GB ram ( 2 van 512 en 2 van 1 gb ...)
2 harde schrijfen 465 en 323 gb

en verder nog wat belangrijks dat ik vergeten ben ??

Dus je susteem-specs zijn het probleem in ieder geval niet....
 
mou nee dat denk ik ook niet :p

maar er zou ergens een fout kunnen zitten ..... ik heb namaelijk al meerdere keren gehad dat me videokaart gecrashed is :O
 
Probeer gewoon eens een keertje defragmentatie en schijfopruiming. :eek:
 
oke heb alles aangezet maar staat niet meer op dan de standaart vista dingen ... denk dat dat niet veel uithaalt of vista is nog raarder dan ik dacht:rolleyes:
 
oke heb schrijfopruiming gedaan. de defragmatatie laat ik vanavond nog effe aanstaan en dan ga ik slapen maar kijk dan morgen effe hoe het verder is gegaan en hoop dat dat hij sneller is er anders heb je nog effe last van me .
maar toch slvast bedacnk :thumb:
 
nou alles is afgerond maar me pc blijft best langzaam. weet iemand mischien nog een manier ?
 
Ga eens naar confurigratiescherm, en dan naar energiebeheer
Dan moet je het schema hoge prestaties inschakelen, kijk even of dat helpt
 
mou nee dat denk ik ook niet :p

maar er zou ergens een fout kunnen zitten ..... ik heb namaelijk al meerdere keren gehad dat me videokaart gecrashed is :O

Heb je alle drivers geinstalleerd?

Kijk ook in in msconfig om te zien wat er allemaal start

Ron
 
oke de cfiguraties met energie beheer zou wel kunnen gaan lukken...
alleen weet niet hoe je met visa in msconfig komt... kan je dat effe snel uitleggen ??

alvast bedankt ...
 
in msconfig kom je gewoon door dat te typen in start en op enter te drukken.

dan ga je gewoon naar het tabblad opstarten :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan