Vista kan niet inloggen zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meppuh

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2008
L.S.

Ik heb sinds een dag een redelijk naar probleem. Als ik Windows opstart (Vista 32 bit)
dan werkt alles naar behoren qua opstarten. Tot dat je normaal het inlog scherm krijgt, Dan krijg ik namelijk alleen maar een zwart scherm te zien met een witte cursor.
Hij reageert dan nergens meer op, zelfs niet 5x shift toets of Ctrl-alt-delete
Ik heb stom genoeg geen bestanden gebackupped, dus formateren is ECHT een last resort. Ik hoop dat jullie iets weten om er zonder format van af te komen.

Ik ben natuurlijk niet meteen klakkeloos gaan posten en heb al het volgende zonder resultaat geprobeerd:

- Laatst goede configuratie laden
- Back up van +1week oud geladen
- Registry files doormiddel van Reg edit en Reg mechanic hersteld (in veilige modus)
- Vanaf de Vista CD opstart herstel uitvoeren en alle andere NIET formateer opties
- CHKDSK uitvoeren
- Verscheidene anti virus/malware programmas runnen
- 101x rebooten

Ik begin een beetje hopeloos te worden, ik heb de meeste fora al afgestruind maar nog zonder resultaat =[

Heeft iemand enig idee?!

Je kan in de Veilige modus? Probeer eens de optie Veilige modus inschakelen. Misschien kan je dan de videodriver vernieuwen.

Heb je een desktop of laptop?
Geïntegreerde videokaart of externe?
Het feit dat je in veilige modus wel beeld hebt is een aanwijzing dat er idd problemen zijn met je graka e/o driver daarvan zoals @minal opmerkte,want in de veilige modus wordt gebruikt gemaakt van de standaard Windows-driver. klik

Ik denk dat als je gewoon een pc hebt, met losse videokaart dat als je de videokaart uit je pc haalt en een andere erin zet, dat alles gewoon normaal werkt...
(ga dus niet gelijk een nieuwe kopen:p, maar test even met een oud 128mb kaartje ofzo)

En zoals Mik Zjegger ook vraagt:
1. Heb je laptop of pc?
2. Welke videokaart, en hoe oud?

Alles werkt weer

Hallo allemaal ! Bedankt voor jullie reacties!

Ik kan jullie tot mijn vreugde mededelen dat alles weer werkt naar behoren!
Hoe?

's nachts nog eventjes 2 andere virus scans laten lopen, diepe en die vonden nog 10 naarbakken. na de reboot deed hij het gelukkig weer !
Bedankt alvast

Nouu dat is weer dik voor elkaar dan :p:cool:

Ik had een soortgelijk probleem, maar dat kwam door kapotte videokaart, vandaar dat ik daar op in speelde.

Succeess

Ja daar had ik ook al aan zitten denken, maar dat wilde ik graag zo lang mogelijk uitsluiten(A)

Haha ja idd, dit is ook de meest goedkoopste oplossing:thumb:

En gelukkig zijn de energiekosten 's nachts ook lager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan