nog even vermelden dat het lampje op de modem voor contact nog nooit gebrand heeft
Bedoel je het lampje op het Internetmodem ?
Als dat zo is dan lijkt mij dan verder niet van belang aangezien je Xp machine wel werkt zal de functie daarvan wel ergens anders voor zijn.
Wat mij opvalt is dat de logfile van de eerste keer totaal anders is dan van de tweede keer. Er ontbreken allermaal gegevens over het ip-adres DHCP etc.
Als je ten tijde van het aanmaken van de log wel verbonden was met de router dan is het allemaal erg vreemd. Of de instellingen van het netwerk staan heel vreemd of er is iets anders vreemd aan de hand.
Als je de laptop net hebt is het misschien verstand of hem opnieuw te installeren met restore cd's die je erbij hebt gekregen en tijdens de installatie laat je dan de kabel erin zitten. Dan moet het gewoon werken.
Als het dan nog niet werkt zou ik of de leverancier van de laptop bellen als zij een helpdesk hebben of teruggaan naar de winkel en het daar eens laten testen.
De opstelling router en modem werkt prima onder XP.
De kabel kan het niet zijn volgens jouw aangezien je deze hebt vervangen.
Wat overblijft is de Vista Pc. Door de herinstallatie weet je zeker dat alles moet staan zoals het hoort.
Dan lijkt het er bijna op de de netwerkaansluiting in de laptop niet goed is. Is natuurlijk lastig van afstand in te schatten maar zou niet anders kunnen bedenken. Helaas zelf ook al een keer meegemaakt bij een laptop en daar gebeurde ook de vreemste dingen en achteraf bleek inderdaad dat de netwerkaansluiting defect was ondanks dat de lampjes bij de netwerkaansluiting gewoon branden en hij ook een vage verbinding had.
Ik zou verder ook niets meer weten wat het anders kan zijn en de bronnen zijn toch wel op.