Vista kan verkenner niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ODee

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
77
Ik heb een probleem:

sinds gisteren kan Vista op mijn laptop de windows verkenner niet meer vinden!!??
Ik heb hem gisteren normaal afgesloten, niets geinstaleerd of verwijderd dus daar kan het niet aan liggen.
Na veel zoek werk heb ik via de opstart modus ( F8) de zaak via een systeemherstel terug gezet op het laatst bekende datum met een "backup".
maar dit gaf geen soelaas.

Steeds als ik nu opstart krijg ik dus de melding "kan de windows verkenner niet vinden"en daarna de melding dat er naar een oplossing wordt gezocht
de oplossing wordt vervolgens niet gevonden en dan sluit Vista af om vervolgens weer op te starten en de hele riedel begint weer van voren af aan.

Wie weet wat ik hier aan moet doen!!

Alvast bedankt
ODee

btw het is een legale Vista Basic dus
 
Welke verkenner? De internet explorer of windows explorer?
Wat krijg je als je hem toch probeert?
Als de PC van gisteren nog maar nieuw is en er is nog niets geïnstalleerd, kun je misschien Vista opnieuw installeren met de installatie CD?
Je hebt daar sowieso de optie "repair" die je eens kan proberen.
 
Probeer eens het volgende,
WORKAROUND
To work around this problem, use either of the following methods.
Method 1
Log off, and then log on to the computer.
Method 2
Stop, and then restart the Explorer.exe process. To do this, follow these steps:
1. Press CTRL+ALT+DEL.
2. Click Task Manager.
3. Click the Processes tab.
4. Click the explorer.exe process.
5. Click End Process, and then click End process.
6. Click the Applications tab.
7. Click New Task.
8. Type explorer in the Open box, and then click OK.

Overigens staat Vista op een DVD.
 
@ The Doctor
Zoals ik het kan zien is het de windows verkenner tenminste ik neem aan als het de Internet Verkenner "explorer" is
dat ie dan iets anders aangeeft. "Hij" zegt namelijk kan windows verkenner niet vinden!!
Ik kan hem niet proberen want ik moet alles binnen 5 sec doen en door het probleem is tie iets of wat traag zodat ik
het alleen kan annuleren maar dan start Vista dus ook weer opnieuw op.
Opstarten in veilige modus met en zonder netwerk toestanden haalt allemaal niets uit
heb dan hetzelfde probleem.
Ik heb er wel wat bestanden van school op staan en die wil ik graag behouden.
Maar als het niet anders kan,.... tja dan kan het niet anders en moet er Vista opnieuw op.

Even een side kick: werkt het dan hetzelfde als met XP dus DVD erin opnieuw opstarten en dan vanaf DVD laten booten
of werkt dat dan anders?

@ Lange Pier
Ben nu even niet thuis maar was benieuwd of ik al een antwoord had
ja dus ;)
Ik ga morgen als ik thuis ben datgene wat jij me aan de hand hebt gedaan even proberen
hopelijk lukt dat wel

alvast bedankt
ODee
 
Goede morgen Lange Pier,

Ik heb datgene wat je voorgesteld hebt gedaan
opzich werkt het wel !
Alleen heb ik dan geen windows verkenner meer ( de taakbalk enzo zijn weg!!)
Als ik daarna dus explorer weer activeer dan begint de hele reutel weer van voren af aan
dus het werkt niet zoals ik graag zou willen.:confused:

Ik kan wel op het WWW
maarja kan ik zo in mijn PC komen om de zaak te backuppen
zodat ik de Lapptop dan maar leeg gooi?:(


de groente
ODee
 
Goeiedag, het enige wat ik nog kan verzinnen is, start met de Vista DVD en gebruik de optie om de huidige installatie te herstellen, dien je meestal wel weer de updates binnen te halen.
 
Aangezien de installation files meer dan 2 GB zijn is het nog wiedes dat het een DVD is. Een schijfke wordt bij ons aangeduid als CD.
 
Heren het is gelukt maar dan op een andere manier
ik heb eerst via de internet explorer geprobeerd om mijn C schijf te bereiken
en dat ging ( waarom eigenlijk niet,....antwoord--> weet ik ook niet ;) )
Welliswaar moest ik steeds dat venster weg klikken dat de verkenner niet meer aanwezig was, maar goed ik was waar ik zijn moest.
Toen ik alles had overgezet heb ik toch nog eens geprobeerd om via de F8 knop in de veilige modus te komen je weet wel dat keuze menuutje, om nog een keer te proberen om het recht te breien tja alles was nu gesaved dus,...WAT KON MIJ NU NOG GEBEUREN lol
Wel ik zag ineens bovenaan staan "computer herstellen " dus ik klikte daar op.
Ik kreeg toen een scherm waarop stond iets in de trant van "de PC ( laptop in dit geval) herstellen naar de oorspronkelijke staat" , dus hij formateerd de HD en installeerd dan weer via de Image die dus blijkbaar op een afgeschermde partitie stond/ staat welke ik nog niet gezien had :eek: .

Vervolgens dat gedaan en nu is alles in de oorspronkelijke staat
moet wel nu dus de updates en alles binnen halen
en ook de instellingen zoals ik ze had gemaakt opnieuw invoeren maargoed hij doet het weer normaal:D

Hierbij wil ik toch weer julie bedanken voor het meedenken, ben toch weer iets wijzer geworden

de groente
ODee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan