Vista krijgt zwart scherm na opstarten/laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

boterbloempje

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
hallo!

ik had gister mijn laptop normaal afgesloten, maar nu ik hem weer wil opstarten doet hij het niet meer!:(

tijdens het opstarten vraagt hij of ik windows normaal wil opstraten of dat ik het wilt herstellen. wat ik ook doe, ik krijg een zwart scherm en ik hoor ook niks meer laden(het lampje dat hij denkt knippert ook niet!)

als ik herstellen doe gaat hij wel de bestanden laden maar krijg daarna ook een zwart scherm:(

ook heb ik geprobeert herstel cd's/dvd's te gebruiken, maar ook hier nadat de bestanden geladen zijn (windows laad bestanden ofzo) krijgi k een zwart scherm en gebeurt er niets!!!!!!..

ook heb ik geprobeerd F8 te drukken tijdens het opstarten en via veilige modus in windows te komen maar als hij al die bestandjes laad loopt hij vast bij btkrnl.sys ofzo :S!!!

bij alle andere opstart mogelijkheden ook een zwart scherm!

wat kan ik doen?! !!! het maakt me niet uit als ik mn bestanden verlies, ik wil gewoon dat ie t weer doet!

heb een Packard Bell laptop met Vista basic.

HELP ME!!!! :( :( :(

druk eens op f8 tijdens het opstarten en kies eerst eens voor "laatst bekende goed werkende configuratie" of iets in de zin daarvan.

Gaat het nog niet, start dan eens op met f8 en kies dan voor veilige modus met opdrachtprompt. als deze zou opstarten, typ dan rstrui.exe en druk op enter, het zou kunnen dat je even moet wachten totdat je iets ziet(kan een aantal minuten duren) en dan kan je terugkeren met een herstelpunt naar gisteren, eergisteren,...

Succes :thumb:

bij laatst bekende goed werkende configuratie krijgg ik ook die zwarte scherm en gebeurt er niks. en veilige modus+ opdrachten prompt loopt hij ook vast bij btkrnl.sys ...:(

download dan eens deze vista recovery disk

brand hem als .iso op een cd en start met deze cd op.

kies voor repareren dacht ik en ga dan voor systeemherstel en kies een herstelpunt van gisteren, eergisteren, ...

ja die heb ik ook al :) maar zoals ik al zei, hij laad de cd (bestanden laden ofzo) en als hij klaar met laden is. dan gebeurt er niks meer en een zwart scherm...

als ik het goed lees gaat het om een driver fout..... Heb je soms een nieuwe bluetooth stick of draadloze netwerk kaart aangesloten of nieuwe drivers geinstalleerd
????

laatste wat ik had gedaan was idd een usb stick die het niet deed, daarna wou ik proberen met mn mp3 speler(usb), die deed het ook opeens niet meer, en daarna nog een usb stick. maar mn laptop kon ze niet openen ofzo en zei dat er een fout was/kon het niet lezen...

normaal deden ze het wel... het kan zijn dat ze automatish drivers gingen downloaden maar dat weet ik niet zeker.

ook had ik een java update gedaan voor Open Office... enig idee wat ik kan doen?

Jah, het is een laptop, je kan er moeilijk bijvoorbeeld de harde schijf gaan uithalen om in een andere pc te gaan steken :S

Raar dat men aangegeven vista recovery disk(met de reparatiemodus van de originele vista installatie dvd) ook al niet werkt :(

Zet je bios instellingen anders eerst eens op default.
Kan je wel andere cd's booten?
vb: ultimate boot disk, ubuntu cd?

schakel ook eerst eens alle randapparaten af, als dat al niet gebeurd is...

Misschien heeft je ram geheugen er ook iets mee te maken, ik weet het niet, dus dat kan je ook eens even testen met memtest :thumb:

ja ik krijg bij elke cd/dvd wat dan ook een zwart scherm, ik had zelfs nog mn (oude) originele windows XP cd erin gedaan, hij ging de bestanden laden enzo en zoals gewoonlijk restarten maar. maar dat lukte zelfs niet eens (hij ging niet eens restaren en bleef vast op een zwart scherm). Bios had ik ook al op Default gezet.

en wat zijn precies de rand aparaten?

mn vriend doet ict en had al wat dingen geprobeerd en weet het ook niet echt meer.
zou het kunnen dat er iets los zit van binnen? ram ofzo?

en zou het mogelijk zijn om mn hd eruit te halen, en die aan te sluiten met een usb kabel?
ik weet niet of er een kabel bestaat van laptop hdd > usb zodat ik het gewoon op een computer kan aansluiten en het als externe hdd zet/opnieuw insalleer:confused:

ja ik krijg bij elke cd/dvd wat dan ook een zwart scherm, ik had zelfs nog mn (oude) originele windows XP cd erin gedaan, hij ging de bestanden laden enzo en zoals gewoonlijk restarten maar. maar dat lukte zelfs niet eens (hij ging niet eens restaren en bleef vast op een zwart scherm). Bios had ik ook al op Default gezet.

en wat zijn precies de rand aparaten?

mn vriend doet ict en had al wat dingen geprobeerd en weet het ook niet echt meer.
zou het kunnen dat er iets los zit van binnen? ram ofzo?

en zou het mogelijk zijn om mn hd eruit te halen, en die aan te sluiten met een usb kabel?
ik weet niet of er een kabel bestaat van laptop hdd > usb zodat ik het gewoon op een computer kan aansluiten en het als externe hdd zet/opnieuw insalleer:confused:

Bij elke windows cd krijg je een zwart scherm? heb je ook linux geprobeerd?

de randapparaten zijn usb-stick, printers,... alle niet noodzakelijke spullen dus ;)

Heb je de laptop trouwens al lang? (garantie)

Nu ja, je HDD eruit halen is misschien wel mogenlijk maar het is toch niet echt zeker dat het je HDD is denk ik :S
interne schijven hebben volgens mij trouwens normaliter ook geen usb-aansluiting vrees ik, je moet ze echt in de kast van een andere pc gaan plaatsen dan als "slave"

Je zou eens kunnen proberen of het je geheugen niet is dat niet goed werkt.
Ofwel kan je memtest downloaden en branden op een cd-tje, daarvan opstarten en dan het programma enkele uurtjes laten draaien...(eventueel een nachtje)
Of je kan gewoon een linux cd downloaden zodat je dat ook even kan testen & daarop staat dan memtest ook als 1 van de opties :thumb:

oh, ja er zit niks aan mn laptop behalve de oplader:)

en ik kan het proberen met die linux cd... maar ik denk dat dit ook niet zal werken sinds geen een cd het doet:confused:

de laptop is ongeveer anderhalf jaar oud, en zit geen garantie meer op:confused:

ik had trouwens ook een BartPE cd die het ook niet doet (zwart scherm)

Laatst bewerkt:
oh, ja er zit niks aan mn laptop behalve de oplader:)

en ik kan het proberen met die linux cd... maar ik denk dat dit ook niet zal werken sinds geen een cd het doet:confused:

de laptop is ongeveer anderhalf jaar oud, en zit geen garantie meer op:confused:

ik had trouwens ook een BartPE cd die het ook niet doet (zwart scherm)

maar de cd's hoor/zie je wel opstarten dus waarschijnlijk werkt je cd/dvd-lezer dan nog?

Ja, de bestanden laden (zie ik ook op het scherm) maar als alles wilt opstarten (bijv. setup van vista of de recovery disc) gebeurt er niks, geen geluid, en niks op het scherm. :confused:

Ik vrees dat het een hardware-defect is al kan ik het niet zo met zekerheid zeggen :S

Het is namelijk ook niet gemakkelijk om hardware uit een laptop te halen om te testen met andere of dat dan wel goed zou werken :(

Opsturen of brengen naar een reparateur zou ik zeggen...
Ja sorry maar ik heb echt geen ideeën meer hoe je dit zou kunnen oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan