Vista laadt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jezpur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Hoi,

Na gisteren gigantisch te hebben liggen klooien met Adobe, lig ik vandaag in de clinch met niemand minder dan Microsoft zelf. Gisteren kreeg ik namelijk de melding dat mijn Photoshop licentie ineens was verlopen, waar helemaal niets waar van kon zijn. Met geen mogelijkheid kon ik Photoshop resetten om mijn licentie opnieuw in te voeren en dus bleef er maar ��n manier over: handmatig alles verwijderen. Dus heb ik zelf alle Adobe bestanden handmatig verwijderd en ik vrees dat ik nu per ongeluk ook een Microsoft bestandje heb meegenomen. Wat overigens uiterst raar is, omdat hij gisteravond - nadat alles was verwijderd - nog naar behoren werkte. Daarbij heb ik alleen maar bestanden/mappen verwijderd waar het woord 'adobe' in zat en die ik dus echt kon koppelen aan Adobe.

Het volgende. Wanneer ik mijn pc opstart (Acer Aspire) krijg ik netjes het beginscherm van Acer te zien met de mogelijkheid om naar het Boot Menu of de Setup te gaan. In eerste instantie kreeg ik de melding dat Windows niet goed kon opstarten en dat ik hem beter in 'Opstartherstel' moest opstarten. Als ik die optie koos (de andere was overigens 'Normaal starten', welke hetzelfde resultaat geeft) kwam ik niet verder dan het laadscherm van Windows (de groene blokjes die voorbij komen) met de woorden 'Windows Corporation'.

Ik ben toen op een andere pc (waar ik nu ook op zit overigens) gaan googlen en heb een Windows Recovery 32 bit CD gebrand op de aangegeven manier. Ik dacht eerst dat deze ook niet werkte, omdat m'n pc helemaal nergens meer op reageerde, maar toen ik hem liet uitladen kreeg ik toch het Acer eRecovery management te zien. Helaas heb ik laatst al m'n backups verwijderd -niet wetende dat het backups waren- dus moet ik nu terug naar de fabrieksinstellingen.

Nu is m'n pc dus aan het resetten maar ik heb het idee dat hij vastloopt. Ik zie een opdrachtprompt met allerlei gegevens en daarna de mededeling dat "Disk 0" geselecteerd is en dat "Partition 2" de geselecteerde partitie is. Daarna staat "0 percent completed". Wat er nu overigens al zo'n half uur staat... Op de achtergrond is een grijs scherm te zien met de woorden "Please wait a moment...".

Hij doet nu volgens mij niets meer. Kent iemand deze problemen? Doe ik iets verkeerd? Waarom loopt de Recovery nu ook al vast?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, het liefst bestanden besparend, maar ik vrees het ergste...

Groet,

Jezpur

Mijn oplossing zou zijn, de HDD eruit en inhoud kopieëren naar een ander medium.
Dit kun je doen met behulp van een usb naar sata/ide adapter.
Afhankelijk van de bestanden die belangrijk voor je zijn is dit uiteraard te overwegen.
Je moet zo'n adapter natuurlijk wel kopen ( ong. € 15,-).
Download Hirens's boot cd, en brand er een image van met behulp van bv. "imgburn"gratis te downloaden en gebruiken.
Hiermee opstarten (uiteraard heb je de HDD weer teruggezet) en formatteer de partitie waar je besturingssysteem opkomt te staan, dus niet de recoverpartitie.
Begin weer van vooraf aan, en zie of het dan lukt.
Uieraard op eigen risico.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan