vista labtop opent alles met kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

m0606

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
3
Hallo,

mijn labtop opent alle programma's en documenten automatisch met kladblok. Dus als ik nero of een ander programma wil starten geeft die automatisch aan: een witte balk met openen met kladblok en als je dit dan weigert start hij nero niet meer op.....
Help wat kan ik doen????

groetjes
 
Welkom bij de Helpmij!

Ga eens in de verkenner naar een .jpg en klik rechts. Je ziet een menu met daarin o.a. "Openen met...".

Als je dit aanklikt kun je een standaard programma instellen om voortaan álle .jpg bestanden met dit programma te openen.

Ook een virus kan de oorzaak zijn van dit probleem.
 
Hallo Pasja,

Als het een virus is wat kan ik er dan aan doen?:shocked:









Welkom bij de Helpmij!

Ga eens in de verkenner naar een .jpg en klik rechts. Je ziet een menu met daarin o.a. "Openen met...".

Als je dit aanklikt kun je een standaard programma instellen om voortaan álle .jpg bestanden met dit programma te openen.

Ook een virus kan de oorzaak zijn van dit probleem.
 
Zullen we eerst andere dingen uitsluiten? Wat gebeurt er als je rechtsklikt etc. etc.
 
Afbeeldingen zou je inderdaad moeten kunnen openen door rechtermuisknop en dan openen met windows fotogalerij.

Maar als je dan bijvoorbeeld een virusscan wilt gaan uitvoeren of een nieuwe scanner installeren zal dit toch ook niet lukken want alles opent in kladblok.

Systeemherstel gaat waarschijnlijk ook niet lukken omdat je geen programma's kan uitvoeren :confused:
Al heb ik wel op dit forum gezien met ongeveer hetzelfde probleem en hij heeft dan via kladblok systeemherstel kunnen uitvoeren en het was opgelost.

Maar eerst kan je natuurlijk al eens beginnen met het testen of je een afbeelding kan openen
 
Hallo Jelpot,

Je hebt gelijk!!

Ik kan wel een afbeelding openen, maar systeemherstel of een anti-virus installeren gaat gewoon niet. Ik ben er echt de hele dagen ermee bezig en het lukt me niet. Internet werkt nog wel alleen zonder anti-virus durf ik het niet aan. Ik ben helemaal radeloos.....Help!




Afbeeldingen zou je inderdaad moeten kunnen openen door rechtermuisknop en dan openen met windows fotogalerij.

Maar als je dan bijvoorbeeld een virusscan wilt gaan uitvoeren of een nieuwe scanner installeren zal dit toch ook niet lukken want alles opent in kladblok.

Systeemherstel gaat waarschijnlijk ook niet lukken omdat je geen programma's kan uitvoeren :confused:
Al heb ik wel op dit forum gezien met ongeveer hetzelfde probleem en hij heeft dan via kladblok systeemherstel kunnen uitvoeren en het was opgelost.

Maar eerst kan je natuurlijk al eens beginnen met het testen of je een afbeelding kan openen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan