Vista laptop wel internet, XP pc niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Age-

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Berichten
11
Hallo,

In mijn studentenhuis is een draadloos netwerk aanwezig. Ik heb hiervan de gegevens en kan (met mijn laptop) verbinding maken. Met mijn pc, die nog op XP Service Pack 1 draait, lukt dit echter niet. Ik heb voor deze pc een wireless PCI kaart gekocht van SWEEX.

Op de Vista laptop, staat een en ander als volgt ingestelt:

Veveiligingstype: Gedeeld
Versleutelingstype: WEP
Netwerksleutel: ******** (10 stuks dus, volgens mij hexadecimaal.. het password heeft deze opbouw 2278830POL)
Sleutelindex: 1

Naam: SpeedTouch403BE8
SSID: SpeedTouch403BE8
Type: Toegangspunt
Beschikbaarheid: Alle gebruikers

Op de XP pc, met Service Pack 1 dus, moet ik deze dingen op een andere manier invullen. Dit kan:

1) door op het icoontje van de twee pc's met het bekende rode kruis te klikken (waarna een scherm verschijnt met beschikbare netwerken zoals deze: http://www.zyxel.nl/support/z104/z104_1.gif). Hierin komt mijn netwerk voor, maar wanneer ik de sleutel invoer, maakt deze geen verbinding. Ook als ik het via geavanceerd doe, met gegevenscodering en netwerkverificatie aangevinkt, de netwerksleutel ingevoerd, sleutelindeling op hexadecimale cijfers, een sleutelengte van 40 bits en een sleutelindex van 1, lukt het op deze manier niet om een verbinding te maken.

2) Via de Wireless Client Configuration Utility, volgens mij een meegeleverd programma van SWEEX, kan ik door invulling van de Naam, het SSID, Netwerktype (infrastructuur of ad-hoc), wireless mode, encryption method, WEP key en eventueel nog het protocol proberen verbinding te maken. Ook dit lukt echter niet.

Bij beide pogingen geeft ie aan dat de draadloze verbinding niet beschikbaar is.

Hoe los ik dit op??
 
Ja dat heb ik wel eens geprobeerd.. is alleen jammerlijk mislukt :rolleyes:
 
Ja dat heb ik wel eens geprobeerd.. is alleen jammerlijk mislukt :rolleyes:

Het installeren of het maken van een draadloze verbinding met SP2?

In het eerste geval zou ik dat toch nogmaals proberen.. In veel gevallen is draadloze communicatie velen malen beter dan bij SP1
 
Het installeren daarvan.. ik heb last van de legitieme-windows-tests etc..
 
Dat klopt inderdaad. Ik heb mijn pc 7 jaar geleden gekocht bij iemand (een vriend van mn ouders) die het wel wat goedkoper kon doen dan in de winkel, maar daar heb ik nu nog steeds last van. 2 jaar geleden hielden bijvoorbeeld ongeveer de helft van de onderdelen op te werken, welke ik dus moest vervangen. En ja, ik zit dus met een besturingssysteem dat nie goed wil updaten.

In my defence: ik moet wel zeggen dat ik verder (of sindsdien) alleen legale software heb. Laptop werkt op een legale vista, en heeft verder alleen open source software als open office en paint.net.
 
Indien je nog op school zit kun je kijken of je school aangesloten is bij Slim!.
Hier kun je tegen gereduceerde prijzen een legale Xp/Vista Upgrade kopen.
Kijk voor meer informatie op www.slim.nl
 
Ik heb misschien wel een interessante aanbieding voor je..
neem even contact met me op (e-mail/msn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan