Vista leest XP tekstdocumenten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

corneille

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
6
Ik heb een nieuwe HP Pavilion 9000 met Vista Home Premium. Ik wil nu de tekstdocumenten van een externe harde schijf weer op de laptop laden, maar krijg de documenten met .DOC niet leesbaar (zijn vreemde symbolen). De documenten met een .RTF zijn wel gewoon leesbaar. De oorsponkelijke teksten zijn in XP Wordpad of Word gemaakt. Weet iemand hoe ik dit.....uhhh...simpel (!) kan oplossen?
 
Stomme vraag misschien maar je hebt wel Word of een andere tekstverwerker geïnstalleerd?
 

Het oorspronkelijke Word niet, maar Wordpad zit er wel gewoon op. Op mijn vorige laptop was dat ook het geval: dus Word zat daar niet op, maar Wordpad wel en dat werkte gewoon goed.
Pierre
 
Het oorspronkelijke Word niet, maar Wordpad zit er wel gewoon op. Op mijn vorige laptop was dat ook het geval: dus Word zat daar niet op, maar Wordpad wel en dat werkte gewoon goed.
Pierre

En op je oude pc kun je ook .doc bestanden openen? Zonder word? Vreemd... Stond daar dan niet een ander programma op? Want .doc is een formaat van word namelijk en wordpad heeft voor zover ik weet nooit .doc ondersteund.

Maar goed dat is verder niet ter zake... Een makkelijke en goedkope (lees gratis) oplossing is om Open Office op je pc te installeren. Dat is een (legale) gratis office suite die ook met alle office bestanden (dus ook .doc) overweg kan. Let even op dat je de versie +JRE download, dan weet je zeker dat je meteen goed zit!

Succes!
 
Ik kan helaas niet meer in de oude computer kijken, want de harddisk is voorgoed terziele.
Maar ik ga je suggestie opvolgen en laat het je weten. Open Office kan ik vinden op de Microsoft site?
Alvast bedankt voor je idee!
Pierre
 
Ik kan helaas niet meer in de oude computer kijken, want de harddisk is voorgoed terziele.
Maar ik ga je suggestie opvolgen en laat het je weten. Open Office kan ik vinden op de Microsoft site?
Alvast bedankt voor je idee!
Pierre

Nee, want Open Office is niet van microsoft ;) Klik even met je muis op Open Office in mijn vorige reply, ik had al een linkje voor je gemaakt namelijk :D
 
Ja, ja, zoals je ziet heb je hier met een echte wizkid te doen......
Ik ga het downloaden en laat het resultaat weten.
Bedankt.
Pierre
 
Beste bjpvw,

Dank....duizendmaal dank....het werkt!!! Probleem opgelost. :thumb:
Heb natuurlijk nog niet alle features van het programma kunnen uitproberen, maar ik kan weer fijn mijn oude documenten gebruiken. Ik hoop alleen dat ook anderen ze kunnen openen als ik ze als attachment verstuur.
Groeten,
Pierre.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan