Vista Loopt Telkens Vast ;o?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nortonator

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hoi allemaal

ik heb vandaag windows vista ultimate geinstalleerd en ik had er de eerste 3 uur geen problemen mee, maar sinds nu loopt het systeem telkens vast. Mijn systeem kan vista aan, ik heb de advisor op MS site gebruikt. Ik had windows professional.

Me computer is wel erg warm, ik heb er een ventilator naast gezet, en is nu stukke minder warm, en ht is nog steeds niet vastgelopen. Zou dat het kunnen zijn?

Heeft iemand dit ook?

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen, de temperatuur van de verschillende onderdelen is o.a. uit te lezen met PC Wizard. Dan kunnen we kijken of het echt te warm is.

CPU, moederbord/chipset, en eventueel je videokaart als dat ondersteund wordt.

Onder Hardware -> voltage, temperature and fans kan je de temperaturen aflezen. Al kloppen bij mij de CPU (processor) temperaturen voor geen meter.

10 graden :p

CPU, moederbord/chipset, en eventueel je videokaart als dat ondersteund wordt.

Onder Hardware -> voltage, temperature and fans kan je de temperaturen aflezen. Al kloppen bij mij de CPU (processor) temperaturen voor geen meter.

10 graden :p

Mijn harddisk heeft een temp. van 43 graden
Processor temp, 62.5 graden
mainboard temp. 30 graden

volgens mij zit ik ver boven het gemiddelde ... xD

ik zal nu ff de ventilator erbij zetten.

-edit-

de processor temperatuur is flink afgekoeld naar 53.5 graden nu de ventilator erbij staat.

-edit- 51 graden :o

Het moederbord blijft gelijk met een temperatuur van 30 graden ...
De harddisk is afgekoeld naar 41 graden.

Laatst bewerkt:
Je processor wordt wel warm, dat heb je goed gezien. Welke processor heb je trouwens ?
Moederbord temperatuur is prima en de hardeschijf is ook oké.

Zit er veel stof op de fan, en in de kast ?
Dan zou je voorzichtig de boel kunnen schoonmaken, een persluchtbusje + stofzuiger is het makkelijkst en eventueel een make-up kwastje voor fragiele delen.

Je processor wordt wel warm, dat heb je goed gezien. Welke processor heb je trouwens ?
Moederbord temperatuur is prima en de hardeschijf is ook oké.

Zit er veel stof op de fan, en in de kast ?
Dan zou je voorzichtig de boel kunnen schoonmaken, een persluchtbusje + stofzuiger is het makkelijkst en eventueel een make-up kwastje voor fragiele delen.

intel pentium 4 3.0GHZ

me processor blijft afkoele 48 graden

Laatst bewerkt:
De Pentium IV reeks wordt wel redelijk warm maar 62,5 graad terwijl je in windows werkt vind ik persoonlijk wel flink.

De Pentium IV reeks wordt wel redelijk warm maar 62,5 graad terwijl je in windows werkt vind ik persoonlijk wel flink.

Idd er komt een flinke warmte van mijn kast af. Maar deze computer is inelkaar gezet door een vriend van mijn vader. Het zou kunnen dat hij de verkeerde voeding heeft gebruikt (voeding is tog dat ene ventilatortje in je kast)? En dat daardoor er een flinke warmte van af springt.

Voordat ik vista installeerde had ik dus Ms Windows Proff. Me computer begon heel raar te doen, ieder spel dat ik probeerde te spelen liep na 2 seconden meteen vast. Een admin van WoW-Forums zei dat het aan mijn DDR geheugen zou kunnen liggen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties. :thumb:

Laatst bewerkt:
Een voeding ziet er zo uit:
1105799730.jpg

Al kan de fan ook zitten waar je nu het gaas (mesh) ziet zitten aan de achterkant bij de aan/uit knop.
Dat een voeding warm wordt is logisch aangezien die 220/230 Volt moet omzetten naar 12, 5 en 3,3 Volt. Als een voeding te licht (aantal Watts) is kan dat inderdaad voor problemen zorgen.

Je geheugen kan je makkelijk testen door het draaien van Memtest
1. Download daar "Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)"
2. Zipje uitpakken
3. Brand het isobestandje met nero of imgburn op een cd
4. start je pc op met de cd er in en dan zou de test vanzelf moeten gaan lopen

Na een aantal uur eens kijken of je fouten te zien krijgt. Zo ja dan kan een oorzaak van het vastlopen inderdaad bij het geheugen liggen.

Idd er komt een flinke warmte van mijn kast af. Maar deze computer is inelkaar gezet door een vriend van mijn vader. Het zou kunnen dat hij de verkeerde voeding heeft gebruikt (voeding is tog dat ene ventilatortje in je kast)? En dat daardoor er een flinke warmte van af springt.

Voordat ik vista installeerde had ik dus Ms Windows Proff. Me computer begon heel raar te doen, ieder spel dat ik probeerde te spelen liep na 2 seconden meteen vast. Een admin van WoW-Forums zei dat het aan mijn DDR geheugen zou kunnen liggen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties. :thumb:

Hartsikke bedankt, nogmaals, bedankt voor de snelle reactie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan