Vista loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike27

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Hoi,

dacht ik eindelijk vista aan de praat te krijgen loopt hij constant vast. Met constant bedoel ik: indien ik een tijdje niets meer doe op de pc (hangt ie) of indien ik een taak uitvoer (format, defrag, hitman pro draaien etc).

Ik heb de volgende samenstelling:
asrock 939, dual sata
300Gb sata disk van samsung
1,5Gb geheugen
geforce 6800 256MB videokaart

Software:
Vista Ultimate NL 32Bits
Symantec Antivirus 2006
Ik gebruik nog geen firewall, heb de windows firewall uitgezet
Zit achter modem/router van orange (wanadoo)

Ik heb geen idee waar het aan ligt, op zich werkt het OS verder prima.

In het logboek staat het volgende:
  • De SBSD Security Center Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
en
  • Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: SBSD Security Center Service.
Dit is volgens mij de error van het vastlopen

Ik weet niet wat dit is, maar volgens mij heeft dit iets met het security center van vista te maken. Deze error komt overigens wel erg vaak voor.

• De kopie-hash van een bestand is ongeldig. Mogelijk is het bestand beschadigd vanwege een onbevoegde wijziging of duidt de ongeldige hash op een schijffout.
    Bestandsnaam: \Device\HarddiskVolume1\Windows\System32\TimerStop.sys
of
  • De kopie-hash van een bestand is ongeldig. Mogelijk is het bestand beschadigd vanwege een onbevoegde wijziging of duidt de ongeldige hash op een schijffout.De kopie-hash van een bestand is ongeldig. Mogelijk is het bestand beschadigd vanwege een onbevoegde wijziging of duidt de ongeldige hash op een schijffout.
  • Bestandsnaam: \Device\HarddiskVolume1\Windows\System32\drivers\symredrv.sys
Geen idee wat dit is, staat iig in mijn windows logboek/beveiliging

Ik heb mijn harddisk op fouten laten controleren en niets gevonden.
Mijn vermoeden is dat het iets met die security database te maken heeft. Of zal het toch iets anders zijn? Iemand ook deze vastlopers onder Vista?

Ik zou in jouw geval beginnen om Hitman Pro snel van mijn systeem te verwijderen. Neem Ad-Aware en Spybot Search & Destroy (beide freeware) zélf op je PC met eventueel, naast je virusscanner, nog een paar beveiligers. Op Nucia/ASO, waar erg veel aan spyware-bestrijding wordt gedaan, staat een uitleg waarom zij de samenwerking met Hitman Pro hebben stopgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan