vista loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaravr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
hey allemaal!
ben geen computergenie, maar heb nu wel problemen met vista. heb al veel geprobeerd om het op te lossen, maar niks helpt.
mijn beeld loopt constant vast (ik typ nu in veilige modus en daarin werk alles super), soms beweegt mijn muis nog, soms niet (meestal wel) maar ik kan dan niks aanklikken, soms is het dat cirkeltje dat draait en het blijft draaien, maar na half uur is het nog steeds hetzelfde. ik heb het probleem al een tijdje, maar nu is het wel erg
wat heb ik al allemaal gedaan?
- systeemherstel, bracht niks op.
- ccleaner gedaan
- avg laten scannen
- ad aware is nu aan het scannen
- mijn ram groter gemaakt (allemaal via tips op het internet)
- nvidia (ofzoiets) herinstalleert want ik had daar wel problemen mee

ik werk met een hp pavillon dv9500, zou best meer gegevens over die laptop willen geven, maar zou echt niet weten waar ik die kan vinden ;-)

ik hoop dat iemand me kan helpen, want vind het best wel beu. hij werkt supergoed via veilige modus, dus er moet toch iets zijn waardoor hij niet goed in normale modus werkt.
alvast bedankt!
prettige zondag!

Probeer dit eens:
1. Start, typ in de zoekbalk: msconfig
2. Klik dan op Services
3. Vink "Verberg alle Microsoft Services" weg.
4. Klik op OK.
5. Start de computer opnieuw op.
6. Als je computer dan goed werkt, moet je het één voor één aanvinken en weer opnieuw starten, netzolang de computer het niet meer doet.

Suc6

Groet,
Pity123

Laatst bewerkt:
ok, bedankt! ik probeer het meteen uit! alvast bedankt voor het supersnelle antwoord! :d

hey! mbam is nu aan het scannen. heb juist die msconfig eens gedaan, maar verschoot nogal toen ik hem opstartte erna, er kwam iets op van de server en iets van verisoft.en de laptop deed niks meer. via veilige modus ging het dan gelukkig wel. was dat schrikken hihi! is een ferme lijst die ik zal afgaan. als ik dan het puntje vind dat het probleem veroorzaakt, moet ik dat dan uitschakelen?
dit heb ik dan gedaan: msconfig, services, alles uitschakelen en dat vinkje weg, was dat goed? of moest dat 'alles uitschakelen' niet?
groetjes!

Als je de dingen vind die het probleem veroorzaakt, moet je die uitschakelen, en dan de rest weer inschakelen.

Groet,

ok, bedankt! ik zal een tijdje zoet zijn, maar ik heb het er voor over ;-)

neen, 't lukt ook allemaal niet :( het probleem blijft, had zelf even geen internet meer.
ga een backup maken en de laatste programma's die ik geinstalleerd heb, verwijderen en laptop eens een grote kuis geven. duimen jullie mee? anders weet ik het ook niet meer...

heb nu avg en ad aware verwijderd en ik merk dat mijn laptop al veel sneller gaat. ga nu beetje op het internet en zien wat hij doet. heb nu wel geen antivirus maar ga een trial doen van mcafee (had ik vroeger altijd zonder problemen) en als die goed loopt (als dat het probleem was off course) dan koop ik hem terug.
als het dit is, zou het dan slim zijn om ad aware er terug op te zetten? mja mss eens uitproberen.

ja denk dat het opgelost is, zit nu al ong 30min op internet en loopt nog niet vast. lag dus aan avg denk ik. ben nu mcafee aan't downloaden (trial) en we zien wel. daarna mss ad aware erbij en we kunnen weer verder. ccleaner ook denk ik. maar we gaan zien hoe de laptop erop reageert natuurlijk. maar toen ik avg eraf deed, deed firewall wel wat lastig, lag het daaraan?

ja denk dat het opgelost is, zit nu al ong 30min op internet en loopt nog niet vast. lag dus aan avg denk ik. ben nu mcafee aan't downloaden (trial) en we zien wel. daarna mss ad aware erbij en we kunnen weer verder. ccleaner ook denk ik. maar we gaan zien hoe de laptop erop reageert natuurlijk. maar toen ik avg eraf deed, deed firewall wel wat lastig, lag het daaraan?

Ook geen McaFee downloaden!
Bewijs: http://www.nu.nl/internet/2465764/xs4all-stopt-met-leveren-mcafee-software.html

Neem liever MSE(Microsoft Security Essentials)
Link: http://www.microsoft.com/security_essentials/

Echt een aanrader!

hey! bedankt voor de tip! ga zeker uitproberen. had mcafee gisteren gedownload (trial) en liet hem juist draaien en merk toch dat het ook niet super is (mijn beeld flikkerde alsmaar). morgen aan de slag met hem eraf te halen en die van jullie te proberen.
thanks!!!

(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan