Vista maar geen draadloze netwerkverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Beste Helpers,

Vandaag een nieuwe Toshiba Tecra S5-12M gekocht. Daarop is Windows Vista Business geïnstalleerd. Ik heb al een oudere Toshiba Tecra A4 met Windows XP die draadloos verbonden is met mijn thuisnetwerk. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.
De nieuwe Toshiba met Vista bezorgt mij al na enkele uren koppijn!!! Ik ben al de hele namiddag bezig met verbinding te maken met het draadloze netwerk. Dat lukt maar niet. In de lijst van de draadloze netwerken wordt mijn netwerk wel herkend maar verbinding lukt niet. Ik heb al vanalles gecontroleerd: staat de WIFI-netwerkkaart wel aan? Heb ik het goede MAC-adres wel ingevuld op mijn Linksys router? Heb ik het juiste netwerkwachtwoord wel ingevuld? Alles klopt. Ik heb al handmatig proberen verbinden, ik heb al met een usb stick de instellingen overgezet zoals dat op mijn thuispc via een wizzard van XP gedaan kan worden... Het is allemaal nutteloos.

Ik heb nu al veel zin om die Vista er af te zwieren en XP op het nieuwe toestel te installeren maar zo vlug wil ik niet opgeven. Wie kan mij een tip geven?

Meestal begin ik in zo'n situatie 'blanco'

- reset de linksys en probeer het dan opnieuw.

Heb de Linksys net even gereset en de draadloze netwerkverbinding opnieuw ingesteld op de nieuwe notebook maar tevergeefs.

wat is het volledige merk en type van de modem/router?

ik denk dat je gewoon de firmware van die modem/router zal moeten gaan updaten voor vista zodat deze ook vista zal ondersteunen (ik heb ooit ook eens heel lang achter de oorzaak zitten zoeken maar dat was het dan uiteindelijk ;) )

De router is een Linksys WRT54G v.5. De firmware heb ik vorig jaar al eens geupgraded maar het is misschien geen slecht idee om dat nog eens te doen. Op de website van Linksys zijn sindsdien alweer heel wat upgrades verschenen. Er wordt evenwel geen melding gemaakt van verbeteringen die betrekking hebben op Windows Vista.

Alvast bedankt voor de tip.

Dat ik zo lang gewacht heb om te reageren komt door Rock Werchter: gisteren ben ik naar Neil Young gaan kijken en waren laptops en draadlozen netwerken niet aan de orde.

Opgelost!

Het probleem is opgelost.
Zoals zo vaak bij computerproblemen was een stomme, menselijke fout de oorzaak van het probleem. Het MAC-adres van de nieuwe laptop was enkel van de wired-netwerkkaart en niet van de draadloze netwerkkaart.
Bij het overlopen van de stappen die men dient te zetten voor de draadloze verbinding was ook een controle van het MAC-adres en toen pas zag ik dat er ook een klevertje zat voor WLAN. Eenmaal dat adres ingebracht in de router was het probleem opgelost.
Maar ondertussen is de firmware van de router ook bijgewerkt en dat kan natuurlijk ook geen kwaad.

Toch bedankt!

wel, ja :P

graag gedaan, goed dat je het zelf hebt kunnen oplossen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan