VISTA maar op een computer??

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Kan Vista maar op een computer geïnstalleerd worden?? Of heb je net als bij XP een paar mogelijkheden meer?? Hoe verloopt de herregistratie als je opnieuw op dezelfde computer wilt installeren. Wordt een te dure zaak zo langzamerhand zeker met de beperkingen. Een upgrade is al helemaal waardeloos want je kun er geen schone install meedoen, behoudens via het illegale circuit. Zo wordt je bijna wel gedwongen illegaal te gaan alhoewel ik nog steeds geen codes ben tegengekomen, wel een manier om de tijdslimiet van de registratie te blokkeren maar dan kun je weer niet installeren. Moet maar even afwachten. Ik koop in iedergeval een legale versie.

Windows Vista kan, net als Windows XP, maar op één PC geinstalleerd worden. Wel wil MS een soort familielicentie gaan aanbieden, dan kun je naast één licentie voor de volle prijs nog maximaal twee licenties tegen gereduceerde prijs aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Windows Vista kan, net als Windows XP, maar op één PC geinstalleerd worden. Wel wil MS een soort familielicentie gaan aanbieden, dan kun je naast één licentie voor de volle prijs nog maximaal twee licenties tegen gereduceerde prijs aanschaffen.

Nee hoor bij xp had je twee of drie mogelijkheden voordat er een weigering kwam en die was weer heel makkelijk te omzeilen via telefonische automatische registratie, zoals laatst weer bleek toen ik hem op de computer van mijn zoon installeerde. Bij Vista vind ik het ziekelijk en dat voor die prijs. Dit vraagt om illegaal en dat zal ik ook zeker gaan doen. Een kopen en de rest voor niks moet kunnen voor dat bedrag wat je legaal betaalt.

Nee hoor bij xp had je twee of drie mogelijkheden voordat er een weigering kwam en die was weer heel makkelijk te omzeilen via telefonische automatische registratie
XP kan op een PC die hardwarematig niet is veranderd, een oneindig aantal keren opnieuw worden geinstalleerd. De activatie is dan snel via het Internet geregeld. Dat allerlei kunstjes, handigheidjes, cracks, MS-medewerkers wat op de mouw spelden, worden uitgehaald doet daar niets aan af. Eén PC, één exemplaar van Windows XP. En dat geldt ook voor Vista.

NB: en lees vooral de link van BANDIT123.

XP kan op een PC die hardwarematig niet is veranderd, een oneindig aantal keren opnieuw worden geinstalleerd. De activatie is dan snel via het Internet geregeld. Dat allerlei kunstjes, handigheidjes, cracks, MS-medewerkers wat op de mouw spelden, worden uitgehaald doet daar niets aan af. Eén PC, één exemplaar van Windows XP. En dat geldt ook voor Vista.

NB: en lees vooral de link van BANDIT123.

Mijn eigen ervaring is dat XP probleemloos op drie verschillende computers is geïnstalleerd!!. Toen ik hem nog een keer nodig had na een crash van mijn eigen computer kreeg ik het verhaal te horen dat ik niet meer kon installeren. Toen telefonisch geregistreerd zonder dat er wat aan mijn computer was veranderd! Als je de vraag beantwoord: is er recent moederbord etc veranderd: met ja, dan heb je je registratie te pakken. Dat is mijn ervaring met xp, zal toch niet alleen voor mij gelden?? En de oorspronkelijk vraag was is dat met Vista ook het geval want dan valt het wel weer mee.

Je leest niet goed. Als je één Windows XP op drie PC's installeert, lukken na een herinstallatie de soepele activaties niet meer op twee van die PC's. Zeggen dat je moederbord vervangen is terwijl dat niet zo is, noem ik "MS-mederker wat op de mouw spelden" maar mijn grootmoeder noemde dat jokken. En dat geldt ook bij Vista.

PS: Heb je die link van BANDIT123 nu wel gelezen? Want daarin wordt het hele verhaal uitputtend behandeld.

Je leest niet goed. Als je één Windows XP op drie PC's installeert, lukken na een herinstallatie de soepele activaties niet meer op twee van die PC's. Zeggen dat je moederbord vervangen is terwijl dat niet zo is, noem ik "MS-mederker wat op de mouw spelden" maar mijn grootmoeder noemde dat jokken. En dat geldt ook bij Vista.

PS: Heb je die link van BANDIT123 nu wel gelezen? Want daarin wordt het hele verhaal uitputtend behandeld.

Maar je hebt ze wel kunnen installeren en registreren, daar gaat het toch om. En een medewerker wat op de mouw spelden. Het gaat hier gewoon om een computer die registreert en niet een medewerker van MS en dat zou me trouwens dan nog worst wezen. Dat draadje heb ik gelezen. Zoveel nieuws vind ik daar niet en mijn ervaring is wel helder. Ik blijf vinden dat een licentie voor drie computers moet gelden. Ik bedoel dan iets in de zin van een gezinslicentie. Dat zou MS sieren.

Je bent het eens ( geweest ) met de licentie overeenkomst, dan ben je dus illegaal bezig, dat moet jij weten, maar ga dat nu niet vergoelijken, of vertellen wat jij er van vind, dat interesseert Microsoft, helemaal niets.

Ontvreemden, blijft ook gewoon stelen, en voor sommige, pikken, jatten, achteroverdrukken, shnatsen, op zitten, etc.:)

Er zijn genoeg alternatieven, en niemand verplicht jou, om Vista te gebruiken.

Precies. Ik zal mijn bevindingen met mijn legale vista hier vermelden. Ik heb tenslotte drie computers waar ik Vista op wil draaien en dat ging zonder moeite met XP, ik bedoel zonder misleiding en oplichting. Drie was meteen de limiet want de vierde keer heb ik een manoeuvre moeten uithalen maar het was wel op de oorspronkelijke computer waar XP gewoon op geregistreerd was, dus niet meer dan normaal dat ik xp er weer op moest kunnen zetten, maar dat lukte dus niet. Als dit met Vista ook kan dan ben ik tevreden en als dat niet kan dan vind ik een andere weg wat Roomser dan de Paus Langepier er ook van moge vinden.

Vind gewoon dat je niet erg objectief de boel hebt geannaliseerd, en dat voor een arts, ga je schamen, ook 3 x XP installeren, is illegaal, zeker als je het geld ervoor hebt.:rolleyes:

Anders kun je terecht, bij de softwarebank.

Vind gewoon dat je niet erg objectief de boel hebt geannaliseerd, en dat voor een arts, ga je schamen, ook 3 x XP installeren, is illegaal, zeker als je het geld ervoor hebt.:rolleyes:

Anders kun je terecht, bij de softwarebank.

Nogmaals dat ging gewoon zonder problemen met de registratie!! En dat kon dus kennelijk!! Dan schaam ik me nergens voor en ga al zeker niet betalen als dat niet hoeft geld of geen geld. Vandaar mijn vraag, maar het antwoord geef ik binnenkort zelf wel, zou dat ook met Vista zo kunnen. Bij XP had je ook allemaal betweters, en nu alweer met Vista.

Nogmaals dat ging gewoon zonder problemen met de registratie!! En dat kon dus kennelijk!! Dan schaam ik me nergens voor en ga al zeker niet betalen als dat niet hoeft geld of geen geld. Vandaar mijn vraag, maar het antwoord geef ik binnenkort zelf wel, zou dat ook met Vista zo kunnen. Bij XP had je ook allemaal betweters, en nu alweer met Vista.

Tja, over betweterigheid gesproken, een fiets zonder slot, kun je ook meenemen, blijft toch diefstal, maar het kan wel, moeten ze hem maar op slot zetten, hè.:rolleyes:

I rest my case.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan