Ik zit met het volgende probleem. Ik heb op de S-video ingang van mijn NVTV-kaart (in een Vista MCE PC) een digitale kabelontvanger aangesloten. Het enige wat ik wil is dit signaal bekijken en opnemen met MCE. Hoe kan ik op een eenvoudige manier dit signaal selecteren? Ik heb bijv. onder TV-instellingen, TV-signaal, de set-top box installatie gekozen. Na een aantal stappen van deze setup krijg ik alle inputs te zien die MCE kan vinden. Ik zie daar o.a. S-video met het bijbehorende beeld van mijn digitale ontvanger. Dat is dus geen probleem en ik kies dan ook voor S-video. Maar bij de volgende stap gaat het mis. MCE gaat dan zoeken naar een infrarood-apparaat. Leuk, maar dat hoef ik allemaal niet, ik wil MCE gewoon bedienen via toetsenbord/muis. De zender op de digitale ontvanger kies ik wel met zijn eigen afstandsbediening. Programmagids etc. interesseren me allemaal niet. Nu zie ik bij Microsoft, bij de beschrijving van het instellen van een set-top box, dat er ná het kiezen van het gewenste ingangssignaal gekozen kan worden of er een infrarood-apparaat aanwezig is, ja of nee. Ik krijg die keuze niet. Ik krijg gewoon te zien dat er geen infrarood-apparaat gevonden is met een button "opnieuw zoeken". Ik kan de installatie dus alleen nog afbreken. Dus de vraag is simpel: hoe kan ik het signaal op mijn S-video ingang zichtbaar maken met Vista MCE? Tweede bijkomende vraag: kan MCE 2 configuraties m.b.t. TV aan? Bijv. snel omschakelen tussen S-video ingang en TV-tuner?
Ik zou heel blij zijn als iemand hier een antwoord op heeft!
Ik zou heel blij zijn als iemand hier een antwoord op heeft!