Vista met Longhorn

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartek0811

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Ik gebruik al langer vista maar nou heb een hdd bij waarop longhorn beta opstaat ( voor me eigen servertje, komt nog in een ander kast te staan ) maar nou vraag ik met af of je kan switchen tussen de os zonder te rebooten omdat ik vaak moet switchen van 1 naar de andere ?

Bartek

Hoi !

Virtual Machine gebruiken ?

Greetz,

Harry.

oow ehmm ... maar hoe moet dan want ik ben n00b in virtualisatie en zo ...

Bartek

Nee dit kan niet.

Virtueel kan dit wel.
Zoek eens op Microsoft Virtual PC.

Volledig gratis en zeer makelijk in gebruik.

Het makelijk is om verwisselbaren schijven te nemen om de problemen te omzeilen

Tja, als je allebij de OS'en geïnstalleerd heb op je systeem in een dualboot configuratie kun je natuurlijk alleen van het één naar het andere door opnieuw op te booten.

Wil je dat niet, dan kun je een virtualisatie pakket gebruiken. Beste is natuurlijk VMware (;)), de VMware server versie daarvan is trouwens ook gratis, zoals VirtualPC van Microsoft is.
Om deze virtualisatie pakketen te gebruiken moet je gewoon het programma installeren op uw Vista of W2K8 (next - next - finish) en een nieuwe OS hierin installeren (DVD inleggen en de installatie wizard volgen). Kan niet simpeler. Je kan ze dan allebij runnen op hetzelfde moment. Hoe krachtiger het systeem is, hoe beter de OS'en lopen natuurlijk.

Als je echt overboard wil gaan kun je ESX installeren (cream of the crops :)). Ik ben trouwens een guide aan het schrijven om ESX te installeren op een gewoon "PC" systeem. Check mijn blog in een weekje, als je dat interesseert.

Als je echt overboard wil gaan kun je ESX installeren (cream of the crops :)). Ik ben trouwens een guide aan het schrijven om ESX te installeren op een gewoon "PC" systeem. Check mijn blog in een weekje, als je dat interesseert.
ESX is vrij hardware gevoellig, is het niet?

Dat is het inderdaad.

Maar ik ben bezig met het testen van test omgevingen op gewoon "PCkes".

Dat performed natuurlijk voor geen meter. Het is ook niet supported door VMware, maar het is ideaal om thuis op te zetten om mee te spelen en te testen voor uw certification (in mijn geval).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan