Vista Microfoon volume demp automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Insanick

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Hallo,

Ik heb een irritatie met windows vista.
Elke keer als ik mijn microfoon ga gebruiken zoal o.a. met skype dan dempt vista mijn microfoon, dan moet ik weer naar: configuratie scherm -> Geluid etc. Ook als ik bijvoorbeeld met een geluidsprogramma zoals audacity iets wil opnemen en ik klik op record dan zet hij mijn mic weer op laag, erg irritant.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Nick Hoen

Zijn de drivers van de geluidskaart goed geïnstalleerd ?

Wanneer je het geluid via configuratie > geluid & audio apparaten instelt druk je dan ook op toepassen en staat hier jouw kaart als voorkeur apparaat aangevinkt?

Je kunt in Skype een test gesprek aanklikken. Je kunt dan je geluid en je microfoon testen. Als je op de headset klikt of de microfoon in het onderste grijze balkje, popt er een schermpje op en kun je bij het rode pijltje eventueel een andere geluids apparaat kiezen.

Zijn de drivers van de geluidskaart goed geïnstalleerd ?

Wanneer je het geluid via configuratie > geluid & audio apparaten instelt druk je dan ook op toepassen en staat hier jouw kaart als voorkeur apparaat aangevinkt?

Je kunt in Skype een test gesprek aanklikken. Je kunt dan je geluid en je microfoon testen. Als je op de headset klikt of de microfoon in het onderste grijze balkje, popt er een schermpje op en kun je bij het rode pijltje eventueel een andere geluids apparaat kiezen.

Ja heb ik allemaal al geprobeerd en gedaan, maar zodra de microfoon weer moet "werken" maakt niet uit met wel programma dan gaat ie dempen. als ik dan klaar ben met de microfoon gebruiken, bijf: ik hang op met skype of ik stop met opnemen, dan blijft de mic gewoon aan maar zorda ik het weer wil gebruiken gaat ie weer uit...:confused:

bij een logitech set zit aan de rechter oorschelp knopjes...
Volume harder
Volume Zachter
Microfoon Dempen

aan de zij kant zitten ook nog knopjes om in te stellen ezv

staat die goed?

Geeft een 'gewone' mic met audacity ook storing?

ik heb alle mics in ons huis al uitgeprobeerd maar niets lukt, 2 headstets of een losse mic maakt helemaalniet uit, ik heb zelf mijn electrishe gitaar er soms eventjes op maar daar doet ie hetzelfde. :confused: ik niet meer snappen:shocked:

je heb natuurlijk ook een lijn ingang op jouw muziek kaart...
als je via dit kanaal een stukje wave opneemt , fragment van cd o.i.d....
valt deze dan ook weg ?

Speel je soms guitar over de mic ingang ???

Nee hij valt niet weg, als ik het via configuratiescherm heb aangezet dan blijft ie ook aan totdat hij de mic weer inschakeld.

ja ik speel gitaar via lijn ingang, slechte kwaliteid maar om ff iets te onthouden erg makkelijk, maar voordat ik de gitaar erin plugde deed ie het ook al

Het is een onboard kaart, maar ik heb het nu opgelost.....nou ja, ik heb het anders gedaan.
Ik heb gister een nieuwe headset gekocht van logitech en deze sluit je aan via usb en op de een of andere manier werkt het nu perfect.
So far so good.

In iedergeval hartelijk bedankt voor je hulp :thumb:

M.V.G.
Nick Hoen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan