vista mist WININET.DLL; bijna alle programma's werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pirrke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
3
Best forum,

Panda AV heeft een virus geloosd en geadviseerd het systeem opnieuw op te starten. Sindsdien werken 80% van de progs niet meer, met name verkenner, i.e., etc. Er wordt telekens melding gedaan van het missen van een WININET.DLL. Ik heb hem al gedowload, maar weet niet waar hem te plaatsen en hoe (zonder verkenner etc) Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?
 
hallo,

ik heb hetzelfde probleem, bij mij wordt aangegeven dat wininet.dll niet kan worden gevonden. Ook kan ik bv. deze computer niet openen, dus ik kan niet bij de system32 map komen. Ik heb al het wininet.dll bestand gekopieerd en op usb stick gezet, maar ook deze kan ik niet op de computer openen.

bvd
 
zojuist een klant gehad met dit probleem:

1. reboot in veilige modus en zorg dat pande uit is (f8 bij opstarten voor veilige modus te kiezen)
2. download wininet.dll via google en zet over via usbstick root oid, plug usb in je kapotte pc
3. tik dit in op je startmenu: "cmd" en druk op enter
4. tik in als F usbschijf is: "xcopy f:\wininet.dll c:\windows\system32\wininet.dll" kies B
5. tik in als F usbschijf is: "xcopy f:\wininet.dll c:\windows\system32\dllcache\wininet.dll" kies B
6. tik dit in op je startmenu "cmd", druk niet enter.
7. rechterklik icoontje daarboven en kies uitvoeren als administrator
8. tik in: "sfc /scannow" enter, en rebooten
9. als panda nog uit is werkt alles weer, doe nu panda update (weet niet of ze het al gepatcht hebben maar ik neem aan van wel)

gl met die ***panda
 
Hier exact hetzelfde probleem.
Ook veel hits van all over the world als je googled op "wininet.dll panda", maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden...

Een van de fora met suggesties:
http://forums.pcworld.com/message/106489

Als iemand DE oplossing heeft ?
Panda gaat in ieder geval de deur uit....
 
Hier exact hetzelfde probleem.
Ook veel hits van all over the world als je googled op "wininet.dll panda", maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden...

Een van de fora met suggesties:
http://forums.pcworld.com/message/106489

Als iemand DE oplossing heeft ?
Panda gaat in ieder geval de deur uit....

oplossing heb ik gepost. exact 5 min nadat ik het 'gefixt' had dus dit is een van de enige bronnen nog...
 
Dank voor de tips. Die Panda hoort dus zelf in een kooi. Iemand nog splendid alternatief?
 
zojuist een klant gehad met dit probleem:

1. reboot in veilige modus en zorg dat pande uit is (f8 bij opstarten voor veilige modus te kiezen)
2. download wininet.dll via google en zet over via usbstick root oid, plug usb in je kapotte pc
3. tik dit in op je startmenu: "cmd" en druk op enter
4. tik in als F usbschijf is: "xcopy f:\wininet.dll c:\windows\system32\wininet.dll" kies B
5. tik in als F usbschijf is: "xcopy f:\wininet.dll c:\windows\system32\dllcache\wininet.dll" kies B
6. tik dit in op je startmenu "cmd", druk niet enter.
7. rechterklik icoontje daarboven en kies uitvoeren als administrator
8. tik in: "sfc /scannow" enter, en rebooten
9. als panda nog uit is werkt alles weer, doe nu panda update (weet niet of ze het al gepatcht hebben maar ik neem aan van wel)

gl met die ***panda

Ik heb geprobeerd om het hier mee op te lossen, maar ik loop vast op punt 4. Er staat dan ongeldige stationsspecificatie. weet iemand wat dit betekent en wat ik er aan kan doen?
bvd
 
Punt 4 gaat ervan uit dat je USB stick de F: schijf is. In jouw geval kan het een andere letter zijn. Je moet deze even uitvinden welke letter jouw schijf is. Kijk op deze computer en dan staat tussen haakjes je driveletter achter de usbsticknaam.
Vervang F: door de juiste letter in punten 4 en 5

Ron
 
Yep het zelfde hier, ook wininet.dll door panda verwijderd. Vroeg mij af of ik de wininet.dll van mijn laptop met vista ook kan gebruiken voor deze oplossing of dat het beter is om systeem herstel te draaien?

Bedankt
 
Daarom is het een bedreigde diersoort. Ik gebruik al jaren etrust av en inmiddels ook etrust pestpatrole.
 
De oplosing

Best forum,

Panda AV heeft een virus geloosd en geadviseerd het systeem opnieuw op te starten. Sindsdien werken 80% van de progs niet meer, met name verkenner, i.e., etc. Er wordt telekens melding gedaan van het missen van een WININET.DLL. Ik heb hem al gedowload, maar weet niet waar hem te plaatsen en hoe (zonder verkenner etc) Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

ik had dit probleem ook wat je ff moet doen is het volgende:
1:doe je computer aan en druk herhaald op de F8 toets tot er een scherm komt met de vraag of je hem in veilige modus wil opstarten doe dit.
2:nu kom in windows (iets anders dan normaal) open "start" zoek ik in de balk systemherstel open dit.
3:kies een ander herstelpunt selecteren.
4:kies een datum van 6/4 of er voor en dan klik je op herstel en dan klik op ik weet het zeker en dan even wachten, en dan is het klaar

het probleem is veroorzaakt doordat panda het met de nieuw updata's aanzag als een vires en het dus verwijdert heeft.

huib
graag gedaan:thumb:
 
De oplossing om bestanden op USB sticks te plaatsen werkt soms, en niet altijd.

Hieronder de oplossing die altijd werkt:

1. Zodra de PC opstart blijf je op F8 duwen en kies je voor Windows in Veilige Modus opstarten met netwerkmogelijkheid. Zorg dat de netwerkkabel aangesloten is.

2. Wanneer Windows op is gestart klik je op Start en vervolgens typ je 'cmd' (zonder de aanhalingstekens) in gevolgd door Enter. Een Dos-venster opent zich.

3a. Typ nu 'ftp 62.99.76.3' en druk op Enter.
3b. Typ nu 'panda' en druk op Enter.
3c. Typ nu nogmaals 'panda' en druk op Enter.

4. Er wordt nu verbinding gemaakt met de Panda server. Druk nu op Enter.

5. Er wordt nu om toestemming gevraagd, typ nu 'y' (van YES).

6. Typ nu 'quit' en druk op Enter.

7. Typ nu 'solution.exe' en druk op Enter. De computer wordt nu opnieuw opgestart.

8. Zodra Windows in normale modus is opgestart, rechtermuisknop op het Panda-icoontje en klik op Update. Het wereldbolletje verschijnt. Voor de zekerheid even de computer opnieuw opstarten en je Windows Vista werkt weer.
 
Jochem, het klink goed, alleen loop ik na punt 3c vast.
in het dos scherm staat:
ftp>
als ik dan een Y indruk geeft ie aan "ongeldige opdracht".
(heb ook nog geen vraag gehad waarop ik iets moest bevestigen)
volgens mij mis ik dus iets. kan je aangeven wat?
 
J werkt ook niet, quit gaat prima, maar dan is er dus nog niks gebeurd
(Krijg na Quit wel een vriendelijk Goodbey te lezen)
 
Huib bedankt,
de makkelijkste tip werkt als een trein
nou maar hopen dat de panda het euvel ook heeft opgelost
 
Serendip,
Ook bedankt!
de exe file uitvoeren in het dos scherm werkte niet (had ik al geprobeerd)
waarschijnlijk omdat er nog niks bevestigd was.

Suc6 allemaal, tot het volgende probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan