Vista na inloggen Zwart scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Oke ik heb dus een aardig groot probleem.

Ik heb laatst mijn RAID0 array geformateerd. Ik gebruik zowel XP pro 32BIT en Vista ultimate 64bit beidde legaal met OEM licenties. Ik heb geen hardware upgrade gedaan. Enkel een floppy drive aangesloten voor het installeren van SATA en RAID drivers voor het installeren van XP op de RAID drive. Dit is vlekeloos verlopen zonder ook maar enig probleem.

Ik ben een hele dag bezig geweest met het installeren van drivers,progammas,virusscanners,office software en nog iets van 20 andere progamma's onder XP. Die ik voorheen ook altijd gebruikt had. Vista was toen al geinstalleerd en nu wou ik ook de nodige software en drivers op Vista installeren. Dus ben ik in Vista ingelogd en had was al bezig met het downloaden van de recente videokaart drivers voor mijn HD4870. Maar ik ging toen net ontbijten en had Vista aan laten staan. Vista is hierdoor in standby gegaan. Toen ik weer Vista op wou toetsje op me keyboard ingedrukt om uit de slaapstand te komen. Echter dit deed Vista niet. Wel kreeg ik ineens allemaal lettertjes en streepjes door me beeld geflikkerd. Deze teksten verdwenen in een tienden van ene seconden en ik kon er niet uit opmaken wat er nou eigenlijk stond.

Ik heb toen 15 minuten gewacht of er nog enige activiteit was. Maar Vista wou niet uit de slaapstand komen. Dus heb ik de aan/uit knop van de PC ingedrukt. Gelukkig werkte dit. De pc sloot af en ik kreeg ook weer beeld. Ik heb me bureaublad sindsdien niet meer kunnen zien.

Als ik de PC opnieuw opstart dan kom ik bij Vista tot het inlogscherm. Wachtwoord van mijn account ingetypd. Na het inloggen weer een zwart scherm en Vista dus weer in slaapstand. Toetsen indrukken weer hetzelfde effect als voorheen.

Heb op de site van microsoft het volgende artikel gevonden. http://support.microsoft.com/kb/937500/nl

In het artikel staat ook dat ik na verloop van tijd de rood gedrukte BSOD error zou kunnen verwachten. Ik weet niet hoelang ik hier op moet wachten maar ik heb dus 15minuten gewachten en ik kreeg geen BSOD code.
De oplossing op de Microsoft gegeven stelt dat ik SP1 moet installeren en een Hotfix.

Alleen lijkt me dit in mijn geval niet van toepassing aangezien ik niks kan installeren omdat ik me Windows dus niet kan gebruiken. Ik kan wel doodleuk weer formatteren. Ik heb toch niks op me Vista geinstalleerd. Maar wellicht is er een simpelere oplossing. Ook aangezien hetzelfde probleem wellicht na een reinstall weer kan voorkomen.

Ik heb verder nog nooit last gehad van dit probleem. En ik kon Vista ultimate ook voorheen (Voor het formatteren en opnieuw installeren) ism XP gewoon goed gebruiken.

Weet iemand hier meer van en kan diegene mij misschien van een oplossing voorzien.

Bij voorbaat dank. Nu zit ik gewoon nog op XP. Want die doet het gewoon nog.
 
Laatst bewerkt:
Toch lijkt het mij eerder dat de nieuwe videokaart drivers die je aan het downloaden was zich ook zelf hebben geinstalleerd, en waarschijnlijk niet goed of maar gedeeltelijk zijn geinstalleerd.
Welk OS staat standaard? want je zou bij vista met F8 toets kunnen kiezen voor laatst bekend werkende configuratie, of anders in veilige modus en dan in apparaad beheer bij de videokaart kijken of je nog kunt kiezen voor : vorige drivers.
 
Aardige jonge:rolleyes:

Ik weet niet waar jij je videokaart drivers download. Maar die installeren echt niet uit zichzelf:rolleyes:

Maar ach. Laat ik toch maar eens voor de zekerheid in veilige modus kijken, wellicht heb je wel gelijk:eek:

Alleen wel vreemd verhaal van drivers die zichzelf installeren. Weet je zeker wat je bedoelt. Anders toch bedankt voor je hulp.
 
Helaas lukt het me ook niet in veilige modus te komen. Ook dan na het inlogscherm een zwart beeld.
 
Als u drivers download dan krijg je altijd een schermpje waar je eerst kunt kiezen voor opslaan , uitvoeren of annuleren, als je kiest voor uitvoeren worden ze direct na download geinstalleerd.
Als de download is voltooid kun je ook kiezen voor map openen, uitvoeren of sluiten.
Als uw pc op screensafer of op sleep staat en u ziet niets op uw scherm maar toch een toets of enter indrukt kan het ook zo maar zijn dat u "zonder het te zien" op uitvoeren klikt.

Het feit dat u dan wel gewoon of in veilige modus opstart het inlog scherm wel kunt zien en daarna zwart word , geeft in feite al aan dat de video drivers niet goed zijn daar die pas gelijk met xp/ vista of gebruiker worden opgestart, yup u kunt per gebruiker een andere videodriver of video instelling
gebruiken.


Jongen,,,,, jaren geleden dat iemand dat nog tegen me zei, aardig tja dat hoor ik elke dag


.
 
Laatst bewerkt:
ik zou de vista recovery disk gebruiken en systeemherstel uitvoeren.

Ik denk niet dat het eventuele problemen zou geven met een driver van je grafische kaart
 
Jelpot je ziet dat er nu veel meer mensen last van hebben. Kennelijk naar een update van Windows.
 
Jelpot je ziet dat er nu veel meer mensen last van hebben. Kennelijk naar een update van Windows.

hier lijkt het me toch niet te liggen aan een update van windows maar het kan natuurlijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan