vista na installatie blauwe scherm fout opgetreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

darki

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Berichten
14
ik ben al een tijdje bezig met windows vista aan het instalieren maar ik krijg hem niet erop, hij instaliert hellemaal goed maar na de installatie als die voor het eerst opstart geeft die een fout aan met blauwe scherm en staat als het eerste keer is moet je opnieuw opstarten ik heb dat al vaker gedaan maar hielp niet, ik heb het ook nog eens geprobeerd op een andere hardeschijf en gaf nog steets dat er een fout is overstreden.dit zijn mijn computer snelheden en dergelijke, na de installatie zegt die fout overstreden en onder staat windows normaal starten veiligheid modes en dergelijke als ik normaal start krijg ik dat blauwe beeld die gaat nog sneller dan 1 second weg en kan ik die fout niet lezen. dan start het pc opnieuw op. en op veiligheid modes werkt niet ook niet,


Amd Athlon 2600+ (2,1 kloksnelheid)
Ati radeon X1600 Pro 512 MB
200 gb hadeschijf merk maxtor
1280 ram geheugen


help plz...
 
vista

Heel raar! Ik draai de premium versie ook op een athlon 1800 met 512 intern en daar draait hij redelijk goed.
Komt door het geheugen dus jij met je 1024 moet het gewoon goed doen!
En op een oude 7200 maxtor 40 gb!
Dus is wat anders aan de hand!
 
Heel raar! Ik draai de premium versie ook op een athlon 1800 met 512 intern en daar draait hij redelijk goed.
Komt door het geheugen dus jij met je 1024 moet het gewoon goed doen!
En op een oude 7200 maxtor 40 gb!
Dus is wat anders aan de hand!

ik heb het ook paar keer geinstleert op een andere hardeschijf van samsung 60gb werkte ook niet, ik denk zelf dat het of aan de videokaart ligt of aan de ramgeheugen, maar ik weet niet, heeft iemand nog een enig idee die mij misschien kan helpen
 
Die 1280 ram geheugen, hoe zijn die verdeeld?

Je kunt ook de ram eerst testen, met memtest86, doe het wel per reepje, anders blijf je bezig.
 
Probeer het eens met 1 reepje van 512mb, eventueel omwisselen, als je geen zin hebt in die memtest.
 
Probeer het eens met 1 reepje van 512mb, eventueel omwisselen, als je geen zin hebt in die memtest.



met die memtest moet ik deze hebben?

Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip) dan openen ziet een .txt file in die heb ik gelezen moet ik nu alleen computer opnieuw starten en booten via dvd?
 
Zip uitpakken, en de image op een cd branden, waarbij een rw wel handig is, of een flop brouwselen, van deze, downloaden, en het bestand dubbelklikken, met een flop in de drive, moet je die natuurlijk wel hebben.
 
Zip uitpakken, en de image op een cd branden, waarbij een rw wel handig is, of een flop brouwselen, van deze, downloaden, en het bestand dubbelklikken, met een flop in de drive, moet je die natuurlijk wel hebben.
 
Laatst bewerkt:
hoelang duurt het minimaal tot die klaar is ? als ik 1280mb laat controleren in 1 keer


ik heb 1 uurtje op de test gelaten hij had geen enkele error gezien
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan