Vista na installatie verplaatsen naar andere partitie mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra036

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
24
Hallo,

Ik zit er over te denken om over te stappen op Vista, maar wil niet gelijk mijn hele systeem wissen voor het geval ik Vista niks vind of mijn systeem het niet aan zou kunnen...

Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is om Vista bijvoorbeeld op een andere partitie te installeren dan waar XP nu opstaat, en dus opstarten met een bootloader menu, en als Vista bevalt/werkt de hele zwik bestanden te verplaatsen naar mijn primaire partitie??

Rare vraag misschien maar heb ervaring met crashen van Windows en clean installs en het is niet het leukste klusje....

Dus hoop dat iemand hier weet of dit mogelijk is (of wellicht alternatieven...)

Alvast bedankt!

Petra
 
Hallo !

Gaat prima. bij staat het ook zo !

Gewoon zorgen voor een schone NTFS-partitie van min. 15 Gig op een HDD van min. 40 Gig.

Vista DVD erin vanuit XP, en na een aantal schermen kiezen voor de juiste partitie.

Als Vista geinstalleerd is, kun je tijdens het opstarten na de POST kiezen welk van de twee je wilt.

Aan te bevelen is om VistaBootPro te installeren, zodat je makkelijk het gewenste opstartsysteem als eerste kunt zettten, en de VistaBootLoader eerst kunt verwijderen als je weer genoeg mocht hebben van Vista.

Doe je dat niet, start XP niet meer op.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan