Vista naast XP en nu...

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonBraeken

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Ik heb vandaag vista op de computer van mijn vader geinstalleerd. Dit naast de XP die er al op stond. Nu is het zo dat ik een aantal programma's / bestanden wil overzetten van de XP versie naar de Vista versie. En dan daarna de XP versie verwijderen. Hoe kan ik dit het beste/gemakkelijkste/snelste doen?

een groot aantal gegevens staan gewoon op de D:/ schijf (deze kan ik op beide raadplegen)

is er iemand die mij op deze 2 vraagjes kan antwoorden?

alvast bedankt

programma's zal niet lukken.. die installeer je namelijk 'diep' in je pc dus met .dll bestandjes. Mischien dat kleine programma's wel lukken maar bijv. spellen gaat niet lukken.

Bestanden kan je gewoon knippen --> plakken. Volgens mij zit er ook een functie op vista om dit gemakkelijk te doen.. ik weet alleen niet of dit werkt.. nooit gebruikt ik doe het met kopiëren--> plakken.

Mvg phantom

ok,
dus bestanden gewoon kopieren en plakken

bestanden opnieuw installeren

en hoe kan ik de XP versie volledig verwijderen van de computer? Hij vraagt bij het opstarten om de XP / Vista op te starten, en dat zou ik graag met der tijd weg hebben

Als je op vista & xp op een verschillende partitie hebt geinstalleerd (wat wel zal zijn) kan je gewoon de partitie/harde schijf formatteren waar xp op staat. Als het goed is moet het boot-screen dan ook weg zijn. Dan heeft de pc namelijk geen keus meer tussen 2 besturingsystemen.

programma's opnieuw installeren, maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook! ;)

Als de bootscreen niet weg is hoor ik het graag en zoeken we het even uit!:thumb:

oei oei oei

't staat allebei op dezelfde partitie
daarmee dat de D:/ schijf (waar hij veel op heeft staan van geg), nog beschikbaar is

de C:/ schijf is echter zo goed als vol (38 GB groot), omdat er zowel vista als XP op staat.
het is zeker niet goed om gewoon windows.old te verwijderen?

Hoi !

Als je Vista op dezelfde partitie als XP hebt geinstalleerd, dan wordt alles wat er op die partitie stond in de map windows.old geplaatst ! (mits je niet geformatteerd hebt uiteraard !)

Verwijder je die map, dan is XP inderdaad verdwenen, maar ook alle bestanden die op die partitie stonden.

De bootmgr kun je later oplossen, door eenvoudig in Vista via Start - uitvoeren - msconfig -computer opstarten de opstartvermelding van XP te verwijderen.

Greetz,

Harry.

oke,
merci :thumb:

denk wel dat het gaat lukken. Alleen de programma's installeren gaat nog wat werk vergen.

oke,
Alleen de programma's installeren gaat nog wat werk vergen.

Das altijd het vervelenste, dan weet je ineens hoeveel programma's eigenlijk onmisbaar zijn:p

@harry snor, bedankt voor de reactie.. dat had ik namelijk allemaal op moeten zoeken. Ik heb alleen ervaring met xp&vista op verschillende partities! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan