Vista Netwerk vraagt om een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Berichten
218
Hallo

Ik heb een netwerk met 5 computers. Alle computers zijn geplaatst in dezelfde werkgroep
Nu heb ik onlangs een laptop in de werkgroep geplaatst. Deze heeft geen toegang tot een van de Vista PC. De laptop heeft wel toegang tot alle andere PC's Zowel met XP als met Vista geinstalleerd. De laptop zelf is voor niet 1 computer bereikbaar.

De laptop wordt wel gezien in het netwerk maar als ik deze selecteer, vraagt deze om een wachtwoord en een gebruikersnaam. Wie heeft er suggesties

Jan
 
Bedankt..... voor de opmerking

De vraag is:
Ik wil het scherm waar een gebruikersnaam en een wachtwoord wordt gevraagd niet hebben.
1 heb ik helemaal geen wachtwoord ingesteld dus ik zou niet weten wat ik moet vullen en 2 Dit is niet nodig.
De andere pc's in het netwerk zijn ook zonder gebruikersnaam en wachtwoord te bereiken
 
Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Maar wanneer je bedoelt dat er een wachtwoord krijgt in het netwerk moet je bestanden delen met een wachtwoord uitzetten in het netwerk centrum.

Verder moeten alle pc's in dezelfde werkgroep zitten.
Bij xp is dit standaard MSHOME en bij Vista WORKGROUP.
waarschijnlijk heb je dit al aangepast, daar de pc's elkaar wel zien


mvg leo
 
Beste Leo en Ommeren!

In de uitleg die Ommeren schreef betreft het aanmeldscherm als windows opstart. Dit is helaas niet datgene wat ik zoek.

Mijn vraag gaat bij het aanmelden van computers in een netwerk (werkgroep). Ik ga naar netwerkomgeving zie daar mijn 5 computers staan. Klik er eentje aan en bij 1 van de vista computer vraagt hij meteen om een gebruikersnaam en wachtwoord om toegang te krijgen. Dit laatse wil ik niet

Alle computers behoren tot dezelfde werkgroep
Op de Vista computers staat bestanden delen met een wachtwoord beveiligen uitgeschakeld.

Hopelijk is de vraag nu helder
 
De vraag is helder nu.

Mogelijk heb je het netwerk als openbaar ingesteld, dan kan je wachtwoord voor delen niet uitzetten.
informatie
 
Hoi Leo

Bij de betreffende pc en laptop (beide Vista) zijn beide netwerken ingesteld als een particulier netwerk. De optie: Met wachtwoord beveiligd delen staat bij beide uitgeschakeld. Bij beide pc staat ingeschakeld bestanden delen en openbare mappen delen.

Graag nog meer andere mogelijkheden!!!!!
 
Wat krijg je te zien als je op een bestand rechtsklikt en voor delen kiest?
 
Geloof het of niet..............
Inmiddels is het probleem opgelost. Een wachtwoord aanmaken voor het gebruikersaccount was de oorzaak. Ik kan dit niet helemaal volgen maar ja het is niet anders

Groet
Jan
 
Ach ja tís vista en het blijft microsoft...
Mooi dat het opgelost is.
SP1 al geinstalleerd?, dat verbeterd de netwerkfprestaties (enigzins)

mvg leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan