Vista netwerkcentrum refreshed niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neonatic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
3
Ik heb op mijn computer met Vista Premium SP1 een probleem met het netwerkcentrum. Het komt erop neer dat als ik verbinding heb, dat netwerkcentrum dit niet laat zien.

Vb: als ik verbinding met internet wil maken klik op het netwerkpictogram in de tray en die geeft dan aan: er zijn draadloze netwerken gevonden. Daar klik ik op en maak ik verbinding met mijn draadloze thuisnetwerk. Vervolgens zit ik in op het netwerk en kan ik gewoon internetten etc.
Het pictogram in de tray geeft echter nog steeds het icoon 'geen verbinding' + er zijn draadloze netwerken gevonden. Klik ik vervolgens verder naar netwerkcentrum dan geeft deze ook aan: niet verbonden. Het enige venster die aangeeft dat ik verbonden ben is het 'verbinding met netwerk maken' (draadloze netwerken venster) want daar staat netjes mijn thuisnetwerknaam: verbonden.
Diagnose en herstel helpt niet want die vind niks (logisch ik heb namelijk gewoon verbinding). Netwerkadapter uitschakelen heeft ook geen effect.
Het lijkt wel of netwerkcentrum zichzelf niet update/refreshed na een connectie. Het is niet zo dat hij 'bevriesd' ofzo, hij laat gewoon de huidige status niet zien.

Het irritante is dus dat ik geen gebruik kan maken van het netwerkcentrum met alle functies.

Iemand oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik kwam jou bericht tegen na enig gegoogle. Sinds kort heb ik precies hetzelfde probleem zoals jij het beschrijft. Heb je al een oplossing gevonden?
Ik heb dit probleem op meerdere forums gezet, doch ik krijg nauwelijks reacties...evenals jij zo te zien.

Groetjes,
Ellennina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan