Vista + niet bekijken van een website na verhuizing hosting + België

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Of het hier hoort, geen idee. Ik denk van wel, aangezien de gene die problemen heeft, Vista gebruikt (maar ook zijn i-pad)
Maar goed, wat is het probleem?

Ik zelf heb een website van mijn hand verhuist van de ene naar de andere hosting. Het gaat om deze http://bouke-blog.nl
Een van onze Belgische vrienden kon de website altijd goed bekijken op zowel zijn laptop met Vista als op zijn I-pad.

Sinds de verhuizing van de website kan dat niet meer. Hij ziet alleen staan: Apache is functioning normally

Ik heb hem al uitgelegd dat hij de browsergeschiedenis van Chrome moet legen maar dat heeft niet geholpen.

Verder heb ik nu naar zijn ip-adres gevraagd, hem geschreven dat hij eens een andere browser kan installeren en dan kan kijken of hij dan wel de website kan bekijken en dat hij het kastje van de provider waar hij zijn internet vanaf neemt even moet resetten.
Verder zou ik niet weten wat hij kan doen.

Als ik zijn ip-adres heb, dan zal ik mijn hosting vragen of onze Belgische vriend wellicht op de blokkerlijst staat of zo. Of dat hun weten hoe het komt.

Maar hebben jullie een idee hoe en wat?

Hoe lang geleden is de DNS van dat domein veranderd? Mogelijk gebruikt onze belgische vriend een DNS-server die nog niet bij is m.b.t. de verandering.

Ik krijg hier van onze DNS-server de volgende informatie terug van dat blog:

Name: bouke-blog.nl
Address: 149.210.178.20

De (vrij toegankelijke) DNS-servers van Google geven hetzelfde resultaat. Laat hem dus een nslookup doen in een CMD venster:
nslookup bouke-blog.nl

Krijgt hij een ander ip-adres teruggemeld dan hier boven vernoemd, dan zou hij in zijn IPv4 instellingen de DNS-servers van Google kunnen instellen ipv. gebruik te maken van de DNS-servers die hij tot nu toe gebruikte:
8.8.8.8
en
8.8.4.4

Tijs.

Of even CTRL F5 drukken op de website, en op de Ipad niet de browser geschiedenis verwijderen maar de cache legen.

Ja, Ron Verhaar, omdat onze Belgische vriend niet echt wat met computers heeft, denk ik dat hij alleen de browser geschiedenis heeft gewist.
Ik gebruik geen Chrome, dus geen idee hoe dat moet, maar dat zoek ik wel op.
Ik heb ook geen i-pad dus ook dat zou ik niet weten hoe dat moet. Zal ik ook op zoeken.

ctrl F5 hebben we ook al door gegeven.

Het verhaal van het dns gebeuren, dat gaat hij echt niet begrijpen.

Als hij in de firewall van de hosting was geblokkeerd dan had hij helemaal geen response gekregen, lijkt me.
Moet dus een ander probleem zijn, lijkt mij, bijv. dat DNS-verhaal.

Ik vroeg er al naar: Hoe lang geleden is deze site verhuisd?

Tijs.

Deze site is sinds 3 weken verhuist.

Overigens heb ik van mijn hosting het volgende antwoord gekregen:

Wellicht dat de DNS in België mindersnel omzet wordt dan in Nederland. Alle DNS-records staan in ieder geval goed!

Zou dat kunnen?

Laatst bewerkt:
Deze site is sinds 3 weken verhuist.

Overigens heb ik van mijn hosting het volgende antwoord gekregen:

Zou dat kunnen?

Dat zou betekenen dat iedereen in belgie de nieuwe inhoud na 3 weken nog steeds niet kan zien. Lijkt me sterk.
Ik denk dat als de persoon zijn cache volledig heeft schoon gemaakt dat die de webpagina weer kan zien.

Ja, dat denk ik dus ook.
Ik hoop van hem te horen vanavond en dat hij mijn handleiding om de cache te legen, heeft gelezen maar ook gaat doen natuurlijk!

Je vriend zou altijd de site nog kunnen bezoeken via een proxy server, bijv. via onderstaande site:

https://hide.me/en/proxy

Ik heb diverse andere proxies geprobeerd en sommige geven ook "Apache is functioning normally" aan. Via hide.me wordt de site hier i.i.g. goed weergegeven.

Kreeg 2 x mail van onze vriend:

Als ik wil inloggen op de nieuwe site van HSV Naarden-Bussem lukt dat ook niet meer. Ik krijg dan dezelfde melding als op Bouke zijn blog :
" Apache is functioning normaly ".
Verder ga ik morgen uitproberen wat jij me allemaal voorstelt. Mijn laptob draait inderdaad nog op Vista en is ondertussen 6 jaar oud, maar functioneert voor de rest nog prima en snel.
Het rare is toch ook wel dat ik niet op de blog kan via mijn I-pad die pas 4 maanden oud is.
groetjes
Harry

Net firfox geinstalleerd, maar........... zelfde resultaat geen toegang en dezelfde melding " Apache...... "

Trouwens het was ikzelf die vroeger hetzelfde probleem had toen ik nog klant was bij provider PROXIMUS.

Bij proximus stond degene waar jij toen je blog had op de zwarte lijst en werd daarom geweigerd. Ben toen speciaal overgeschakeld naar Telenet waar het probleem zich niet voordeed.

Nu jij overgeschakelt bent werk het niet meer bij mij op telenet.

Nog wat verder zoeken zeker..

noot: beide websites zitten bij dezelfde hosting.
Hij gaf mij ook zijn ipadres en dus vraag ik de hosting om te kijken of deze geblokkeerd staat, maar zoals gezegd............dan zou hij ook dat van die apache niet kunnen zien!

Laatst bewerkt:
Jammer dat er niet meer mensen zich melden hier met dit probleem.
Voornamelijk belgen bij Telenet.be zijn de dupe en kunnen de websites niet zien.

Op het Ubuntu forum ben ik wel al wat verder. Wie geïnteresseerd is, kan het hier lezen: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86781.0
we zijn al op pagina 3 beland.

De een zegt dat het een IPv4 en IPv6 verhaal is, een ander denkt van niet of weet het niet.

Heb met Telenet.be contact via facebook gehad en ze vroegen om een traceroute, naam en klantnummer van iemand die het niet kon bekijken.
Inmiddels van een lieve Belg van het Ubuntu deze gegeven ontvangen en nu maar kijken hoe of wat.

Wie van jullie nog een tip heeft, ik hoor het graag.

Heb je doorgegeven dat hij de site via een proxy kan bezoeken (zie mijn laatste reactie)? Het is geen oplossing voor het probleem, maar hij kan dan tenminste wel de site bezoeken.

Ja zeker! Nu kan hij de website wel bekijken, maar idd, dat is geen oplossing.
Bedankt nog!

Edit: probleem opgelost. Hosting is druk doende geweest om het probleem op te lossen.
Nu kan iedereen die al met IPv6 werkt, de websites bekijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan