Vista of W7 installeren ( latop )

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
De latop van mijn dochter werkt niet meer naar behoren. Ik wil opnieuw Vista ( liever W7 ) installeren v/a de bios. ( geen old windows erbij en de harde schijf wordt geformatterd ).Als je bij het booten gaat instellen "starten v/a cd/dvd" enter en zovoort lukt het niet ??! De PC is een Dell. Ik heb deze actie meerdere malen gedaan met sucses maar nooit bij een Dell PC. Wie weet hier meer van !

Dell levert meestal de installatie CD's erbij. Anders moet u in het handboek kijken hoe Windows opnieuw geinstalleerd moet worden.
Heeft u de installatie CD?
Zo ja, dan in de bios aangeven dat er vanaf de CD/DVD gestart moet worden, en dan, met de CD erin, de laptop herstarten en alle instructies opvolgen.
Overigens zou ik altijd voor Windows 7 kiezen en niet voor Vista. Win 7 werkt veel beter, maar vooral sneller dan Vista.

Ik heb de Vista installatie schijf en verder ook W7. De procedure is mij bekend. Mijn probleen is dat de boot menu' ( In de bios ) anders is dan alle andere PCs. aldus mijn vraag. Door te googlen denk ik nu te weten en dan ga ik straks opnieuw proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja..W7 geinstallerd maar de volgende probleem doet zich voor nl. Een deel van de harde schijf ( OEM ) 110 GB kan niet worden gebruikt. Je zit hem alleen via schijfbeheer en niet via "deze computer " met google ben ik niet wijs geworden. Weet iemand hier meer van ?

Kijk eens of die 100gb soms nog niet geformateerd is.

Je kunt deze schijf niet formatteren volgens de standaard procedure. Als je met je rechtse muis erop klik krijg je te zien "help "= de bekende microsoft hulpmiddel waarmee meestal niet zoveel aan hebt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan