Vista of XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoedzj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
3
Ha Mensen,

Ik heb net een nieuwe pc besteld met de volgende specs:

Gigabyte MA770-DS3, AM2+, 770, 4xDDR2, FW, ATX
AMD Athlon 64 X2 5200+, 2.7GHz, 1MB, AM2, 65W
Asus EN8600 GT Silent 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe
Kingston DChannel 4GB Kit, 2x2GB PC2-6400, CL5
Samsung SpinPoint F1 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII

Ik vraag me nu alleen af welk besturingssysteem ik het beste kan nemen. XP of Vista, x32 of x64.

Iemand tips?
 
Dat zal een verhitte discussie worden.....

Ik kies voor Vista 32-bits
 
Het is ook maar net wat je gewent bent. Vaste XP-gebruikers zullen niet zo snel over kunnen stappen op Vista, maar er schijnen echt veel voordelen aan te zitten inderdaad.
 
vist x32

daar ga ik in mee.

1 omdat je toch een keer naar vista moet(wil/kan)en er is niks tegen vista
2 64 bits is niet overal ondersteuning voor(gamesbijv)
 
Hou het bij Windows XP:thumb: Vista accepteert vele programma's/Software niet:rolleyes:
 
Daar ben ik het mee eens. Een heleboel progjes en hulpprogjes draaien niet onder Vista. Als je dat allemaal niet nodig hebt kan je het rustig nemen. Als je wel een Vista-look wil kan dat prima. XP kan tegenwoordig zo opgepimpt worden dat het net Vista lijkt, met 3D vensters enz.
 
Een optie is te kiezen voor een dual boot kan je toch de oudere programma's onder XP blijven gebruiken, als je die tenminste nodig hebt.
 
dat is inderdaad wel een idee...

Is het dan en goed idee om xp x32 en vista x64 te draaien?
 
Mijn persoonlijke voorkeur zou naar beiden 32 bits gaan.
Maar hier zullen wel weer andere meningen over bestaan.
 
Ik zou gewoon voor XP 32x kiezen. Maar dat moet je echt zelf weten. Ik zou niet weten wat ik aan Vista zou hebben. Keuzes maken hoort bij het leven:p
 
Dus wanneer je nu een comp/laptop koopt met Win Vista x64 dan kan daar tegenwoordig al alles op?

Ik heb nu een pc met vista x32 wat bijna niks accepteert...alleen de bekende microsoft programmas..
 
Ik zou gewoon voor XP 32x kiezen. Maar dat moet je echt zelf weten. Ik zou niet weten wat ik aan Vista zou hebben. Keuzes maken hoort bij het leven:p
Kan me deze gedachten wel voorstellen.
Heb zelf ook wat omschakelproblemen gehad.
Vista er op / Vista er af / Vista er op / Vista er af enz. enz.
Maar momenteel start ik eerder de Vista dan de XP machine op.
Het is gewoon een kwestie van wennen en omschakelen.
 
Ik draai ook XP x32 en Vista ultimate X64 in dualboot.
Werkt beide perfect maar ik moet zeggen de keren dat ik XP nog opstart is heel zelden.
Al die beweringen dat Vista en vooral de x64 versie's zoveel programma's niet kan draaien,,, ik kom het zelden tegen en als ik het tegen kom is het meestal omdat het bewuste programma niet door x64 word ondersteund dan dat het door Vista komt.
En die programma's zijn meestal van die tune up of booster programma's maar ook die hebben tegenwoordig meestal een versie voor x64.
Nu moet ik zeggen het enigste wat ik niet draai op mijn computer zijn spelletjes dus daar kan ik helemaal niet over oordelen.
Deze pc is standaard gekocht met xp maar de vista 64 draait er veel sneller op en ik krijg over het algemeen een hogere basis score dan de meeste huidige pc's die gemaakt zijn en verkocht worden met vista home .
Als ik jouw was zou ik er nog een HD insteken en een dualboot nemen met ieder zijn eigen schijf verdeeld in 2 partities
 
Ik heb nu een pc met vista x32 wat bijna niks accepteert...alleen de bekende microsoft programmas..

Ligt er aan, als je gedateerde software hebt, kan dat problemen geven met installeren.
Daarom ook mijn optie voor een dual boot.
Maar alle nieuwe versies van ik dacht alle software is tegenwoordig compatible met Vista
Tweede voordeel om met Vista te werken is dat je geen bruik kan maken van verouderde achterhaalde software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan