Vista of xp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

L0ND0N

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Beste,

Ik heb een hp pavilion dv 9500 voor ruim een jaar. (intel dual core T7300 2GHz, 2 GB ram, Gforce 8600M GS) Met standaard windows vista home premium op. Nu zit ik met enkele vragen.
Zou mijn laptop veel snelheid-winst hebben moest ik hem formateren en met windows xp werken? Is dit aan te raden?
Is het mogelijk om een instalatiecd van xp te gebruiken van een andere computer en mijn legementatie van windows vista gebruiken (code).

graag een beetje advies.

dank bij voorbaat

op de lange duur zal windows xp sneller zijn.

vooral als je nu ook merkt dat windows vista langzaam is/wordt.

Hier komt advies!!

Beste,

Ik heb een hp pavilion dv 9500 voor ruim een jaar. (intel dual core T7300 2GHz, 2 GB ram, Gforce 8600M GS) Met standaard windows vista home premium op. Nu zit ik met enkele vragen.
Zou mijn laptop veel snelheid-winst hebben moest ik hem formateren en met windows xp werken? Is dit aan te raden?
Is het mogelijk om een instalatiecd van xp te gebruiken van een andere computer en mijn legementatie van windows vista gebruiken (code).

graag een beetje advies.

dank bij voorbaat

Xp is inderdaad Razend snel :thumb:

Visa sucks

Mijn Advies/Mening:Heb je wel de drivers er voor?

2:Tip:Is het een beetje game lappie? Kun je als nog dirext x 10 Kijk maar op forum Dirext x 10 voor xp of google maar je video kaart moet het wel ondersteunene

anders is het zinloss

VEEEEEEEEEEEEEL Succes:) Hoor snel antwoord

Waarvoor dient die direct x 10 juist voor?

Installeer ik die op mijn vista of? ..

Als ik xp erop wil installeren, hoe zou ik best te werk gaan?

Voor je uberhaubt kan overstappen naar XP zal je eerst uit moeten zoeken of er voor jou Laptop(?) Xp drivers beschikbaar zijn. Zijn die er niet, kan je er beter niet aan beginnen. Zoek dat dus eerst uit.

Daarna kunnen we verder.

DirectX 10 is nodig voor het spelen van games en grafische ondersteuning. Xp werkt met DirectX 9.

@elite

Laptops zijn niet om te gamen, tenzij je daar een heleboel geld aan wilt spenderen.

En Vista "sucks" helemaal niet en daarbij geef je ook nog eens niet aan waarom dat dat zou "slecht" zou zijn. Gebruik Vista nu ruim een jaar zonder ook maar 1 enkel probleem. Xp is niet per definitie "razendsnel" ligt geheel aan de onderdelen in de pc/laptop.

Laatst bewerkt:
Laptops zijn niet om te gamen, tenzij je daar een heleboel geld aan wilt spenderen.

En Vista "sucks" helemaal niet en daarbij geef je ook nog eens niet aan waarom dat dat zou "slecht" zou zijn. Gebruik Vista nu ruim een jaar zonder ook maar 1 enkel probleem. Xp is niet per definitie "razendsnel" ligt geheel aan de onderdelen in de pc/laptop.

Dus volgens u zou xp geen prestatie verbeteringen geven?

Nee dat heb ik niet gezegt. Dat stukje tekst was ook niet zozeer tegen jou gericht. En ook staat er dudielijk bij dat het afhankelijk is van de hardware.

De laptop zou in principe sneller kunnen draaien dan met Vista, maar zolang het niet zeker is of je alle drivers kan vinden is dat nog niet aan de orde.

Laatst bewerkt:
Je kunt je key voor Vista NIET in XP gebruiken. Je zult dus een nieuwe XP aan moeten schaffen.

Dus computer formateren en vista herinstaleren zou mij weer de prestaties van in het begin moeten geven? is dit mogelijk met die hp-recovery dvd's?

mvg

ja dat is mogelijk, maar na een half jaar ken je weer opnieuw beginnen omdat hij weer langzaam is.
terwijl die tijd bij xp veel langer doorloopt.

Vista sucks kijk naar eem voorbeeld van xbox360 allemaal problemen zelfde als Vista dus

3 jaar over gedaan om alles optelossen (heb zelf xbox 360 ook problemen mee gehad heb spijt aan dat stomme ding had leiver ps3 gewild:()

KIJK naar sony PS3 ik bijna niemand gehoort die er problemen mee hebt

Dus oplosing is XP mij menig las windows 7 uit is hahahaha download ik hem hihi :love:

Oeps sorry lfipte effe maar jah XP is gewoon snel en vista niet

Jah en hebt ook met je specs te maken van je pc/laptop.......

Kijk je doet bvb niet dit

Petiminum 4
Ram 1gb

En dan vista dan own vista jou

Als je dit xp hebt dan loopt het lekker soepel

Ligt kwaaa viruscanner ook bvb

Maar ik dwing je niet je moet zelf de keuze maken Vriend:thumb:

@xXxElitexXx,
Wat een onzin allemaal. Een Xbox 360 en een PS3 kun je niet vergelijken met een besturingssysteem zoals Xp en Vista. Vista draait prima als je de juiste hardware hebt. Ik heb het nu op verschillende pc's draaien en geen problemen. Draait vlot en prima.

@xXxElitexXx,
Wat een onzin allemaal. Een Xbox 360 en een PS3 kun je niet vergelijken met een besturingssysteem zoals Xp en Vista. Vista draait prima als je de juiste hardware hebt. Ik heb het nu op verschillende pc's draaien en geen problemen. Draait vlot en prima.

A:Xbox 360 ps3 ps3 ownd dan wel en dit is zo
b:XP/Vista XP is wel sneller dat is bewezen

Okey wat zijn jou 3 systemen waar vista dan op draait?

Totaal eens met crash!

xXxElitexXx, je kan wel roepen dat iets slecht is, maar kom dan ook met redenen waarom.

Werk ook al ruim een jaar met Vista en nog never nooit niet tegen een probleem aangelopen.

Je laaste post klopt ook voor geen meter, XP is niet per definitie sneller dan Vista, dat ligt geheel aan de onderdelen in je pc.

P4 2,8GHz met 2GB DDR geheugen,
P4 3,4GHZ extreme edition met 2GB DDR geheugen,
Core i7 2,66GHz@3,30GHz met 4GB DDR3 geheugen.

Op deze systemen draait Vista soepel en vlot. Het hangt er ook vanaf dat je de goede driver voor je systeem kan vinden om het soepel en vlot te laten draaien. Iets wat voor XP ook op gaat.
Wat mij stoort is dat je zonder goede argumenten roept dat Vista niet goed is. Kom dan met echte argumenten.

Nog steeds kun je een besturingssysteem niet vergelijken met een console.:rolleyes:

Okey jij wint:(

Maar kan je mischien helpen met een probleempje dan :o

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan