Vista ondezoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter nixs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat Vista wat overhyped aan het worden is. Iedereen heeft het erover en wil / gaat hem aanschaffen?!

Waarom zou je € 500,- neerleggen voor een OS terwijl het huidige ook nog prima werkt? Ik snap dat niet hoor.

Ik vind dat Vista wat overhyped aan het worden is. Iedereen heeft het erover en wil / gaat hem aanschaffen?!

Waarom zou je € 500,- neerleggen voor een OS terwijl het huidige ook nog prima werkt? Ik snap dat niet hoor.
Mee eens! En als je de Vista-look leuk vindt, kun je XP voor een relatief bescheiden bedrag er precies zo uit laten zien als Vista. :)

Ik geef je heel groot gelijk en dan nog werkt het dan wel of gaat hij zeggen net als bij mijn test uw pc is te licht bevonden ik heb een gamers pc.
Zeker weten dat veel rand app er niet mee om kan gaan het is gewoon weer een slimme truc om mensen een paar 100€ lichter te maken en zoveel nieuws is er niet onder de zon
Ja leuk dat doorzichtig bladeren maar met een super snelle pc ben je er ook zo en zoniet dan wacht je ff,wil je het dan zo graag wacht dan 1 jaar min tot alle ellende eruit is.

Bedankd voor je reactie .........nixs............

Mee eens! En als je de Vista-look leuk vindt, kun je XP voor een relatief bescheiden bedrag er precies zo uit laten zien als Vista. :)
idd en er is ook nog zoiets als loghoorn waar je heel je xp mee kan veranderen.
Mijn mening is dat de mensen die nu Vista willen hebben en zullen kopen niet al te slim zijn okay copy is verboden maar zij mogen wel 500€ vragen een beetje overdreven voor een OS dat zich nog moet bewijzen en wat nog zal blijken dat het eerder een vergiet is als een goed dicht gespijkerd OS sys

TY voor je reactie .........nixs.........

Hoi !

Sorry, hoor, maar da's echt onzin !

Nogmaals: Vista Ultimate (gisteren kwamen dus wel een aantal update's) draait hier probleemloos en snel op een Athlon XP 3200, 1,5 Gig geheugen PC3200, en een oude Geforce FX 5900.

Da's toch echt geen nieuwe PC, hoor

Vista rating: 3,2 dus hoe je er bij komt dat je een nieuwe PC moet hebben ?

Gisteren Premium op een XP 2200, 1 Gig PC2700, Geforce FX 5700 LEgezet (beestje is 4 jaar oud !) en eveneens geen problemen.

Vista rating: 2,2

Nou jij weer !

Ik ben ook geen Bill Gates adept, maar ik test Vista vanaf RC 1 al uitvoerig, en kan dus een beetje oordelen.

Wat jij nu verteld, hoorde ik ook allemaal toen Win2K uit kwam, en idem na de release van XP !

Maar inmiddels gebruiken miljoenen mensen het, dus ....

Werk er eerst es een half jaar mee, en dan hoor ik je graag weer.

Greetz,

Harry.

Hallo !

Ik draai al en aantal weken op Vista Ultimate RTM 6000 Nl zonder echte problemen, wel in dual-boot met XP.

Drivers is wel een probleem. maar dat ligt bij de fabrikanten van de hardware.

Voorlopig zou ik 'm ook niet kopen, even wachten tot de bugs eruit zijn.

Er zijn al leuke tweaks voor, bijv. http://www.vistaultimate.com/tips.htm

En ook wat progjes, bij IOLO o.a.

We zien het wel, maar er valt nu. objectief gezien, nog weinig aan af te kraken.

Greetz,

Harry.
Hoi Harry tot nu toe kan ik me er niet aan onttreken dat jij niet alleen de enigste gebruiker bent tot nu toe maar ook nog is tervreden,ik vindt het niet terecht dat je de hardware fabrikanten de schuld geeft dat drivers die onder vista niet werken dat dat door hun komt maar goed ik hoop dat je ook meld als je ergens heel ontevreden mee bent.
Hardware producenten kunnen moeilijk zeggen we geven geen garanti ondersteuning voor vista wat ze wel bij linux doen microsoft is te groot ze moeten wel

Vergis je niet qua grafisch is Vista mooier dan xp maar mag het na zoveel jaar en deze prijs.
regards ....nixs.........

Ik heb een tijdje Vista RTM gedraaid en hij beviel prima hoor! Alleen merkte ik wel dat ik met mijn 512mb werkgeheugen echt tekort schoot, dus heb ik XP er weer op gezet.

Er zitten wel een aantal vernieuwingen in, maar nou niet echt dingen waarvan ik zou zeggen dat het compleet anders is. Tuurlijk zal het uiteindelijk beter zijn dan XP, maar dan alleen als je ook een PC hebt die Vista makkelijk aan kan. Op het randje werken heb je niks aan, dan kan je beter bij XP blijven.

Ik vind gewoon dat veel mensen zonder al te veel na te denken Vista persé willen hebben terwijl XP een stuk soepeler zal draaien op hun pc. Kuddegedrag? Ik denk het wel.

Hallo !

Als ik met wat voor OS dan ook problemen heb, horen jullie dat zeker als eerste op dit forum !

Ik draai hier ook Ubuntu, Win2K en als ik het geld ervoor zou hebben nam ik ook een Mac, alleen al om uit te proberen.

Maar ik kan je verzekeren: de meeste problemen met een OS komen door de persoon die achter de PC zit.

Daarom heb ik het zo druk, en niet omdat er met Windows of Linux van alles mis zou zijn.

Greetz,

Harry.

Hallo !

Als ik met wat voor OS dan ook problemen heb, horen jullie dat zeker als eerste op dit forum !

Ik draai hier ook Ubuntu, Win2K en als ik het geld ervoor zou hebben nam ik ook een Mac, alleen al om uit te proberen.

Maar ik kan je verzekeren: de meeste problemen met een OS komen door de persoon die achter de PC zit.

Daarom heb ik het zo druk, en niet omdat er met Windows of Linux van alles mis zou zijn.

Greetz,

Harry.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kan een pc nog zo goed en veilig inrichten voor iemand, ze slagen er toch altijd weer in om hem te slopen.

Was er geen mogelijkheid om OSX op een PC te draaien? Andersom is het wel mogelijk heb ik gelezen.

Ik blijf hier gewoon XP op gebruiken. Tegen die tijd dat ik een nieuwe pc wil kopen zal er waarschijnlijk wel vista op komen maar zolang mijn pc doet wat hij moet doen vind ik het prima.
Misschien dat ik hem op mijn laptop eens zet om te testen die is snel genoeg denk ik.

Hallo !

Greetz,

Harry.
Hoi Harry is het geen typ fout en draai je niet Kubunti ik werk met dezelfde versie maar dan de vrij nieuwe 6.06 ik neem aan dat je dit bedoeld ipv Ubunti.
Ik ben het er hellemaal mee eens dat er veel problemen zijn door degenen die het in gebruik hebben.
Om auto te ryden heb je een rybewijs nodig iedere gek kan een pc aanschaffen zonder enige kennis.
regards ............nixs........

Dell heeft bekend gemaakt zeker nog een maand nodig te hebben om de nederlandse versie nog uitvoerig te testen,waarna zij denken de garantie te kunnen geven dat het dan goed is Dell zal ook aan de 30 dgn niet genoeg hebben.

Het enigste advies wat ik kan geven is wacht min een jaar en dan staat er zeker ook al sp1 op dan weet je wat je koopt en staat Vista op je systeem ipv de omstreden sticker.

Ik bel microsoft al een tydje na gisteren om een nr te valideren maar het is erg druk geen verbinding mee te krijgen ook fijn voor de mensen die nu moeten valideren ......nixs.........

Ik blijf hier gewoon XP op gebruiken. Tegen die tijd dat ik een nieuwe pc wil kopen zal er waarschijnlijk wel vista op komen maar zolang mijn pc doet wat hij moet doen vind ik het prima.
Misschien dat ik hem op mijn laptop eens zet om te testen die is snel genoeg denk ik.
Dan zal je een vrij nieuwe LT moeten hebben of deze zodanig hebben veranderd dat hij vista aan kan het is vooral je geheugen en grafische kaart proberen kan je het altyd.

Denk niet gelijk dat als hij zegt dat je LT niet geschikt is dat het niet lukt een 2de x was het bij mij ook pas raak veel suc6 ............nixs...........

Hoi !

Sorry, hoor, maar da's echt onzin !

Nogmaals: Vista Ultimate (gisteren kwamen dus wel een aantal update's) draait hier probleemloos en snel op een Athlon XP 3200, 1,5 Gig geheugen PC3200, en een oude Geforce FX 5900.

Da's toch echt geen nieuwe PC, hoor

Vista rating: 3,2 dus hoe je er bij komt dat je een nieuwe PC moet hebben ?

Gisteren Premium op een XP 2200, 1 Gig PC2700, Geforce FX 5700 LEgezet (beestje is 4 jaar oud !) en eveneens geen problemen.

Vista rating: 2,2

Nou jij weer !

Ik ben ook geen Bill Gates adept, maar ik test Vista vanaf RC 1 al uitvoerig, en kan dus een beetje oordelen.

Wat jij nu verteld, hoorde ik ook allemaal toen Win2K uit kwam, en idem na de release van XP !

Maar inmiddels gebruiken miljoenen mensen het, dus ....

Werk er eerst es een half jaar mee, en dan hoor ik je graag weer.

Greetz,

Harry.
Ben ik weer, Hetzelfde wat ik heb mee gemaakt staat ook te lezen op zdnet op vele goede site`s staat het en en Nvidia 5700 is idd zeker 3-4 jaar oud.
Dat er ook vele mensen zijn die niet alles van pc`s af weten krygen het niet voor elkaar om vista erop te zetten ik zal wat leuke stukken voor je zoeken waarin staat dat het mensen gewoon niet lukt en waar ze foute adviezen krijgen,ik geloof ook niet dat Vista goed draaid en blijft draaien net zoals bij xp zullen er vele update`s komen om de lekken te dichten wat xp met Vista te maken heeft snap ik niet xp vraagd standaard geen vreemde hoge geheugen groeten .........nixs...........

Als beta-tester en MVP kon ik Vista Ultimate kopen voor $ 45
Die kans heb ik niet laten schieten.
Is nu als dual boot met XP geinstalleerd en ik was eerlijk gezegd verbaasd hoe makkelijk alles ging.
Alleen even drivers voor de draadloze netwerkkaart van Speedtouch installeren, de rest werd vanzelf herkend.

Rating is 3,0 door niet al te beste grafische kaart, maar aangezien ik toch niet zo'n gamer ben is dat geen bezwaar voor mij.

Als ik er echter honderden Euros voor neer had moeten tellen, had ik het denk ik (nog)niet gedaan.

Hey Pieter,

Weer even in het land?
Leuk om weer eens een post van je te zien:thumb:

Raymond

Hey Pieter,

Weer even in het land?
Leuk om weer eens een post van je te zien:thumb:

Ik weet het. Het was even wennen om weer in het nederlands te posten :o

Zal proberen wat vaker langs te komen.
Misschien kan ik weer wat mensen helpen bij de aanloopproblemen die een nieuw OS met zich mee brengt. :)

ik gebruik nu vista home premium nu 3 dagen en bevalt prima, ik heb het wel geinstaleerd als multiboot voor alle zekerheid.
instalatie verliep vlekkeloos en de drivers werkte hij gewoon bij ,na de eerste update.
trouwens waarom € 500 betalen als je voor home premium oem versie maar €98 betaalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan