vista op 265 kleuren zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter ajax

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hee,

ik wou een ouwe gouwe weer gaan spelen.. (anno 1602:D)
maar nu kreeg ik een foutmelding toen ik hem wou starten, en daar stond dat ik moest controleren of vista wel op 265 kleuren stond..

om precies te zijn:
Set display mode failed, please check if your windows display is set on 265 colors.

hoe kan ik vista tijdelijk in 265 kleuren zetten zodat ik het spel kan spelen?

Groeten, Wouter!:)

Met rechts klikken op het start icoontje van het spel. Kiezen voor compatibiliteits modus en een Windows versie kiezen, waar het spel voor gemaakt is. Daar ook de 256 kleuren modus kiezen. Geen garantie dat het lekker werkt.

bedankt voor je reactie.

ik heb hem op windows 95 gezet.. dan hou ik hetzelfde.. 98 ook geprobeer..en xp.
alle 3 hetzelfde

ik heb daar ook nog in 265 kleuren uitvoeren aangevinkt, bleef hetzelfde houden

bedankt voor je reactie.

ik heb hem op windows 95 gezet.. dan hou ik hetzelfde.. 98 ook geprobeer..en xp.
alle 3 hetzelfde

ik heb daar ook nog in 265 kleuren uitvoeren aangevinkt, bleef hetzelfde houden

Ik zal je even een tip geven.. Ik heb ook een oudje geprobeert. Worms 2 (A) op vista. Werkt niet. Start wel op maar dan krijg ik een runtime error. Dus ik denk dat je beter kan stoppen met het proberen.

Het is soms wel mogelijk, ik heb wel ooit TIM2 aan de praat gekregen door zowel 640x480 resolutie als 256 kleuren als windows-95 compatabiliteit aan te zetten :)

Je zou nog kunnen proberen om de resolutie ook omlaag te gooien.

bureaubladcompressie uitzetten werkt vaak ook, dit is het geval met Second Live:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan