Vista op macbook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

werme022

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Ik wil graag Vista installeren op m'n macbook. Maar dan als enig besturingssysteem! Ik heb nu via bootcamp ook XP geïnstalleerd .Maar eigenlijk wil ik alleen maar Vista. Hoe krijg ik dit voor elkaar??

Sorry hoor maar waarom heb je dan een MacBook aangeschaft?

Dan had je net zo goed een gewone Windows laptop aan kunnen schaffen met vergelijkbare specificaties...

Voor zover ik weet is het niet mogelijk.

Ik heb maanden geprobeerd om meLeopard eigen te maken. Ik werk als ICT-er op scholen en ben dus dagelijks in de weer met XP en Vista. Ik merkte dat het steeds overschakelen
niet prettig is. Daarom er voor gekozen Vista te installeren.
Het is me uiteindelijk gelukt, maar het werkt niet zo super als op een niet-apple laptop.
Moeilijk om de juiste drivers te vinden bv.
Ik ben nog steeds wel heel blij met de macbook. Het magneetje waarmee de oplader vastzit aan de laptop is uniek!!. Geen angst meer om te struikelen :) . Ook de DVD/CD-lade bestaat niet meer. Daarom geen kans meer op stuk gaan van de lade. Het scherm is ook fantastisch, heel helder .
Al met al een prima laptop ( 2de hands gekocht) voor niet erg veel geld. En als Vista me niet bevalt , zet ik toch Leopard er weer op.

Groet Irene

Dag Irene

Ik heb even gewacht tot er iemand was die mij voor was.
Vista op een MacBook zonder OSX is als vloeken in een kerk.
Je kan OSX er naast draaien. Met nadruk op er naast.
Zet OSX weer op dat MacBookje. Dat is niet iets waar je maanden over hoeft te doen.
Je moet alleen anders denken. Kijk eens hier. Dat zijn allemaal mensen die werken in het onderwijs met Apple. Je maakt het jezelf veel te moeilijk. Waar stoot je tegen aan als je op OSX werkt? Voor alles is wel een oplossing. En zeker in het onderwijs.

LaPasta;););)

Laatst bewerkt:
Hallo LaPasta,

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb de ADE site bekeken en ben bijna om.
Voordat ik Leopard had gedeïnstalleerd, had ik XP ernaast geïnstalleerd. Werkte eigenlijk prima. Maar ik wilde graag, net als thuis met Vista werken. Maar helaas, Leopard werkt beter op m'n macbook en daarom zal ik het weer opnieuw installeren en me er beter in gaan verdiepen en wat vooral een must is, er meer mee werken.

Nogmaals dank voor het laatste zetje:thumb:

Groet Irene

Irene

Je kan alles bewerken in je programma's en niet in je mappen. Alles wat je veranderd via je programma's, veranderd ook alles in je mappen. Dat is het gemak van een Mac.
Als je met meer MacOSX vragen zit kan je je gratis registreren bij Macfreak of OneMoreThing. En voor meer online hulp kan je naar MacMiep gaan.
Succes met deze moeilijke overstap. Niet meer Windows denken.

LaPasta

Mag ik toevoegen:

Als je VMWare Fusion gebruikt kan je altijd alles op je Leopard harde schijf opvragen, schrijven, verwijderen en tussentijds ook overschakelen.
Je kan Windows in een venster laten draaien of full screen.

Ik heb zelf een Macbook met XP als virtual machine omdat ik graag Rollercoaster Tycoon speel. Dat werkt nu eenmaal niet op OS X.

Meer info mbt VMWare Fusion: klik!

Suc7 ermee! :thumb:

Hartelijk dank voor de tip.
Ik heb op de link gekeken, maar vind ( tenminste €30,-) eigenlijk te veel geld voor een aanvulling die ik maar af en toe zal gebruiken.
Maar ik heb er nog wel een vraag over: zijn het éénmalige kosten? en als je de pc opnieuw installeert kun je het programma dan ook weer opnieuw installeren? Krijg je bv een licentie? Als dit zo is kan ik het overwegen.
Ik kon trouwens via bootcamp ook eenvouding overschakelen naar XP. Het kost alleen wel wat meer tijd.

Vriendelijke groet
Irene

Ik wil graag Vista installeren op m'n macbook. Maar dan als enig besturingssysteem! Ik heb nu via bootcamp ook XP geïnstalleerd .Maar eigenlijk wil ik alleen maar Vista. Hoe krijg ik dit voor elkaar??

Sorry, hoor.
Maar een Mac zonder OS X is als een woestijn zonder zand.
Als je echt zon last hebt van OS X kies dan bij opstartschijf het bootcamp volume van je windows

SUC6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan