vista op medion laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellebin

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Ik heb nu al een tijdje een medion laptop van het type MD96500,
Ik heb er nu van de week vista opgezet en alles werkt perfect, enkel is er een probleem met een hardware button die wordt ondersteund door launch manager.

Deze button heb je nodig om je draadloos internet op te zetten, de installatie van de driver genaamd launch manager gaat perfect, enkel doet hij niets.

Als ik mijn computer terug opstart zegt deze wel rechts vanonder "blocked startup programmas" als ik hier op klik staat de Wbutton die door launch manager wordt aangestuurd hierbij (wordt eerst geblokkeerd omdat het van een ongekende maker is).

Als ik dit nu toe sta (allow) doet het nog steeds niets, ik heb al verschillende methodes geprobeerd installeren met compatibileitsmodulus van xp andere driver van de site van medion.
Tot zelfs naar medion zelf gebeld... enkel krijg ik hier op een zeer onaangename toon te horen dat deze computer niet geleverd is met vista en ze hier dus geen ondersteuning of hulp bij bieden... en dat je dit probleem dus zelf zal moeten oplossen.

Kan iemand mij hierbij helpen? ik zal straks nog het bootscherm laten zien dat ik krijg of over welk programma het gaat.

Vriendelijke groeten Jelle Binnemans

Kijk bij Windows Defender even bij opstartprogramma's, of anders WButton even opnieuw installeren. Ik had op m'n oude laptop ook WButton (Launch Manager). M'n nieuwe heeft ATK Hotkey, die werkt wel goed met Vista.

Succes

Zelf heb ik een Acer met net zo'n soort probleem. "Wordt niet ondersteunt" krijg je dan te horen. En succes er verder mee..

Windows Defender kun je uitschakelen, zie:
Professioneel de nek omdraaien *klik*.

ja was der even niet goed gezind voor... en zeker op de toon dat ze het zeiden.

Ja heb het ook ergens gelezen dat acer veel van die proplemen hebben, omdat die hetzelfde principe gebruiken.

Maar ik zou het maar 1 keer moeten geladen krijgen, dant onthoud mijn bios dit en blijft het in deze stand staan tot ik dit manueel afzet.

Maar alleen dat 1 keer opkrijgen he, ik was al aan het denken voor die virualbox is te proberen en XP zo draaien en Wbutton opstarten.. Maar hier heb ik nog niet echt veel ervaring mee.

Groetjes jelle

Ik heb nu die windows defender afgezet, echter lukt het nog steeds niet om de launch manager aan te spreken via de buttons.

Mss voor de duidelijkheid launch manager start wel op en ik kan aan de knoppen een andere eigenschap geven alleen krijg ik geen reactie bij het drukken op deze buttons.

Zijn er nog aanbevelingen???

groetjes jelle

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik het opgegeven :-).

Wat je nog kunt doen is niet alleen het programma, maar ook de installatie van het programma in compabiliteitsmodus uitvoeren.
Maar volgens mij had je dat ook al gedaan of nie..

jammer genoeg heb ik dat allemaal al gedaan :)

alvast bedankt voor jullie snelle reacties, maar als er nog mogelijke oplossingen zijn--> laat het maar komen :D

ok ben in virtual box XP pro aan het opzette en zo ga ik proberen die launch manager aan te spreken...

Laat nog wel iets weten of het gelukt is en andere oplossingen zijn altijd welkom.

groetjes jelle

Windows Defender is niet de oorzaak denk ik. Gebruikersaccountbeheer blokkeert geloof ik de opstartprogramma's. Die moet je eens uitzetten.

ok mannen het is in orde, na wa kullen in bios en daarna terug de driver te installeren heb ik draadloos internet zonder de launch manager.

thx voor je hulp...

ok ik zal hem zo snel mogelijk terug aanzetten, thx voor jullie hulp.

Heb de launch manager nu zelfs niet meer nodig :p

groetjes jelle

In de bios?
Nou perfect ;).

ja in bios kun je dit aanpassen naar last state, en als je dan terug naar windows gaat en de driver terug installeerd.

Ga je niet meer langs die launch manager :) en kan ge dat gewoon software matig op of afzetten.

groetjes jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan