Vista op meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broeki

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Hallo,
ik heb een pc met vista, maar is het mogelijk om dit op alle computers te installeren
want wij hebben er nog 2 andere met XP draaien, het zou toch heel geldrovend zijn als
wij nu nog 2 vista-versies moesten aanschaffen. Kan je niet zoiets arrangeren met het
thuisnetwerk of zo?

Broeki:thumb:

Nee,

Je kunt één versie van Vista ook maar op één pc installeren.

het kan wel maar activeren kan je vergeten dus werkt het maar voor 30dagen,
wat dus niet op schiet.
je zal dus toch 2 lesencies bij moeten kopen.
wat mankeer er eigelijk aan xp ?
het is nog steeds een van de beste besturings systemen.

xp is gwn nog de beste OS van windows denk ik... veel minder bugs enzo! Mss wel wat minder beveiligd maar dat zal ver alles zijn.
Hoe het nu zit met Vista Sp1 dan weet ik niet. Ik zou gewoon nog vista kiezen omdat het zo mooi is en soms ook wel makkelijker te gebruiken vind ik . Om een voorbeeld te geven: Als je een afbeelding laat zien met de fotogalerij van windows in xp kan je niet zo gemakkelijk scrollen naar alle plaatsen in de afbeelding wanneer deze is ingezoomd. bij vista moet je gwn je linkermuisknop aanhouden en verschuiven met je muis.

Ik had er ook al aan gedacht zoals virtuosa om mijn vista op meerdere Pc's te installeren maar ik heb alleen maar mijn recovery dvd's dus ik denk niet dat ik daarmee toekom ofwel? :P

O ja , jouw xp pc's moeten natuurlijk wel vista aankunnen , dus eerst effe checken

ja ik weet ook wel waar ik zo'n versies kan halen maar ik vroeg me gewoon af of ik het dan "legaal" kon doen doen door mijn versie op een andere pc te zetten... niet dat ik dat direct zou doen maar moest ik het willen :D wat men daar zegt over vista ultimate had ik wel nog niet gehoord en precies maken die twee gasten wel hun eigen leuke software of ze zijn dan toch bewerkt...

De vraag was of het kon , ja het kan , ook geen problemen met activatie , edoch legaal is het niet.
Je mag windows maar op één pc installeren , je gaat dus al problemen krijgen als bv je harde schijf stuk gaat en je er een nieuwe inzet waar je windows opnieuw opzet , dan zal je voor activatie naar hun moeten bellen voor een code .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan