Vista opnieuw geinstalleerd, network controller werkt niet, BIOS update doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nien85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Berichten
2
Ik ga zo goed en zo kwaad als het gaat proberen uit te leggen wat mijn probleem is. :)

Ik heb Windows Vista basic home edition 32-bit opnieuw geinstalleerd, op een Dell Vostro 1000 laptop. Hierna kon ik ineens niet meer zoeken naar een netwerk. Eerst heb ik toen de driver voor de Broadcom 440x 10/100 gedownload en geinstalleerd, dat ging goed maar dat was volgens mij al goed. In de Device Manager zag ik toen onder " other devices" dat de "Base System Device" en de "Network Controller" niet de juiste driver hadden. Ik ben bij Dell support gaan kijken naar drivers en heb ergens gevonden dat je de drivers na een herinstallatie precies in een bepaalde volgorde moet installeren. Dat heb ik gedaan, een stuk of vier nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd. De Base System Device zag er daarna goed uit, alleen de network controller was nog niet goed (geel uitroepteken als in: geen goede driver). Ik vond op een ander forum de tip dat voor dat stukje een BIOS update nodig is, na het herinstalleren. Dus, ik heb bij de drivers op de Dell site de BIOS update gedownload: winvost263.exe, op de desktop gezet en die geprobeerd te installeren. Dat lukt niet! Ik krijg soms te lezen dat ik geen administrator ben en dat ik daarom Winphlash niet kan runnen, zoiets als: "Cannot load driver PhlashNT.sys - check if you have admin privilege." Soms lees ik alleen dat Winphlash ermee stopt. Maar er gebeurt zo te zien in elk geval niks.

Ik weet eigenlijk niet wat Winphlash is en ook niet wat een BIOS update is, ik doe die dingen omdat ik ergens las dat dit nodig is om na een installatie de wireless netwerkkaart weer te kunnen gebruiken. Als er een andere manier is om die network controller weer goed te krijgen, graag. Wat nu? Iemand enig idee? Alvast heel erg bedankt!
Nien85
 
vista beveiligingskwaal,
rechtsklik WinPhlash.exe en openen als administrator.
Vraag me af of het flashen van de bios nodig is, heeft toch voorheen ook gewerkt met vista neem ik aan.

Broadcom 440x 10/100 is geinstalleerd
is de wirless minicard ook geinstalleerd
 
Laatst bewerkt:
Ok dank je wel. Twee vragen:

Ik open dus WinPhlash als administrator... en dan? (Wat doe ik met die WinVost263.exe? Oorspronkelijk moest ik WinVost263.exe dubbelklikken, maar als ik dat doe komt dus dt "Cannot load driver phlashnt.sys" naar voren).

Is het gevaarlijk om de BIOS te flashen? (Is dat weer wat anders dan updaten?) Ik bedoel moet ik het misschien niet doen? Ik heb ook gelezen dat het helpt bij een ander euvel met deze laptop, nl. dat hij steeds aangeeft dat hij de AC adapter niet kan vinden...
 
je kunt het idd doen op zich niet zo'n probleem , als dubbelklik niet werkt doe je rechtsklik en openen als administrator
blijft een beveiliginsprobleem van vista
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan