vista opnieuw installeren zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

madrettor

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
ik heb een laptop met vista voorgeinstalleerd gekocht.
maar na vanloop van tijd is hij trager geworden en nu wil ik vista opnieuw installeren.
er moet ergens een recovery partitie op mijn laptop staan maar kan deze nergens vinden.
kan iemand mij a.u.b. uitleggen wat ik moet doen...

alvast bedankt voor evt reacties

Handig als je even vertelt welk merk en type laptop je hebt.
Dat verschilt namelijk nogal.

bedankt voor de snelle reactie...

ik heb een acer aspire 7520g
AMD turion 64 x2 mobile tech tl-58 (1.9 Ghz, 2x 512kb l2 cache)
3 Gb ddr2

Ik heb zelf ook een Acer en als ik mijn laptop opstart komt er bovenin een balk te staan met diverse mogelijkheden voor je laptop:
- beeldscherm
- geluid
en ook de mogelijkheid om Vista opnieuw te installeren.
Iets in de trant van Acer eRecovery..

em ik heb het gewoon met me acer gedaan door als je bios scherm komt herhaaldelijk op alt f10 te drukken en fabrieks instellingen terug te zetten

als je dat doet is het dan mogelijk om voor die tijd de g egevens die op de laptop staan op te slaan op bijv een extern geheugen ??

als je dat doet is het dan mogelijk om voor die tijd de g egevens die op de laptop staan op te slaan op bijv een extern geheugen ??

Nee,dat kan niet. Maar als de gegevens op je D schijf staan,dan zijn ze veilig maar al staan ze allemaal op je C schijf dan heb je toch een probleem denk k:o:confused:

Wat Arnens beweert is onzin!!!
Natuurlijk kan je je eigen gegevens veilig stellen, voordat je aan een recovery begint.
In Vista is daarvoor dan ook een 'wizard' aanwezig:
Start > Alle programma's > Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Windows Easy Transfer.
Je sluit voordien een externe harde schijf aan en geeft aan dat je je gegevens en instellingen hierop wilt bewaren.

waarom gebruik je gewoon geen programma om je pc te optimalizeren zoals TuneUp utilities 2009?

Wat Arnens beweert is onzin!!!
Natuurlijk kan je je eigen gegevens veilig stellen, voordat je aan een recovery begint.
In Vista is daarvoor dan ook een 'wizard' aanwezig:
Start > Alle programma's > Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Windows Easy Transfer.
Je sluit voordien een externe harde schijf aan en geeft aan dat je je gegevens en instellingen hierop wilt bewaren.

ow wacht, verkeerd gelezen, ik dacht dat madrettor niet meer in vista kon komen, haal het nu in de war met een ander topic....:confused::o:rolleyes:

srry:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan