Vista opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordyvd

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2012
Hallo iedereen,

De laatste tijd lijkt Vista een beetje instabiel en blijft vaak hangen. Daarom heb ik besloten Vista opnieuw te installeren.
Maar aangezien ik niet helemaal weet hoe dat moet, heb ik jullie help nodig.

Ik wil graag een aantal bestanden (films, foto's en muziek) behouden, is er een mogelijkheid om die op de D schijf te zetten zodat deze behouden blijven?

En moet ik hierna de C schijf formatteren en dan Vista opnieuw installeren via de CD? Of zijn er nog andere (betere) opties?

Alvast bedank! :thumb:

Precies zoals jij het zegt: bestanden die je wil behouden kan je op de D-partitie plaatsen. Vervolgens kan je met de windows DVD de C-schijf formatteren en een nieuwe installatie doen. (Let ook op dat je de bestanden in mijn documenten niet vergeet, deze staan standaard ook op de C-schijf!)

Houd er rekening mee dat je bij een nieuwe installatie ook alle drivers weer opnieuw moet installeren. Mijn advies is om deze alvast op te zoeken voordat je de nieuwe installatie doet en deze naar je D-partitie te downloaden. Het kan namelijk zijn dat je internet het niet doet zonder deze drivers en dan heb je een andere pc nodig om ze te downloaden :P

Hartelijk dankt voor de reacties, het is me nu een stuk duidelijker! Ik ga maar eens alle bestanden op de D-schijf zetten en het proberen :D

Dus ik kan niet gewoon de bestanden naar de D-schijf kopieren? Of doet de methode van Theknight iets anders?

Je kan wel gewoon je bestanden kopieren ;) De bestandslocatie veranderen is alleen maar een andere truc voor het verplaatsen van de bestanden in mijn documenten.

Verder is zijn formateermethode wel erg omslachtig. Je moet gewoon goed opletten welke partitie je formateerd (let dan ook goed op de bestandsgrootte van de partities!)

Bij het formatteren moet ik toch alleen de C-schijf formatteren? En dit kan toch voor of tijdens de installatie van Windows Vista?

Dat kan gewoon tijdens de installatie van Vista ;)

Ik moet nog 41 minuten wachten voor alle bestanden op de D-schijf staan dus ik ga maar eens tv kijken. Bedankt voor jullie reacties, het heeft echt geholpen! Als er nog op- of aanmerkingen zijn, dan hoor ik het wel. Alvast bedankt!

Hey K1pje! :)

Ja, maar dan word de partitie standaard geformatteerd. De parameter /p:1 zorgt ervoor dat alle sectoren met nullen worden overschreven ( Eindelijk beschikbaar sinds Microsoft Windows Vista, Apple had dat al in de vorige eeuw! ).

Waarom zou je per se alles met 0en willen overschrijven? Het is niet alsof je je data wil vernietigen omdat de harde schijf in de verkoop gaat! Gewoon normaal formateren met de Vista DVD voldoet hier gewoon. Je maakt het voor niets ingewikkeld voor de vraagsteller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan