vista opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

patries345

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
goedemiddag,

Het volgende probleem heb ik met opstarten van vista:

Als de pc opstart kom ik door het welkomsvenster heen maar dan gaat de pc ineens naar het dos venster met de volgende melding in system 32:

C:\users\gebruiker\documents\2f952c0f.exe wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand en de laptop start vervolgens niet verder op.

Ik heb al met hirens boot cd gekeken of er spyware op zat maar dit hielp niets en ook systeem herstel geprobeerd maar dit werkt ook niet.

heeft iemand hier een oplossing voor?

Start eens op in Veilige Modus.
Zet een systeemherstelpunt terug toen alles nog ok was.

Start AutoRuns
Zodra alles is ingescand, doe Ctrl-F toetscombinatie, en zoek in het tabblad Everything naar 2f952c0f.exe
Verwijder de ingang(en) die je ermee tegenkomt.

Ik denk namelijk dat je anti-virus het bestand 2f952c0f.exe ondertussen al had verwijderd, ooit, maar dat de aanroep ervan nog ergens rondzwerft op je systeem.

Tijs.

Als je niet verder komt, dan het welkomstscherm, denk ik dat je ook niet bij AutoRuns komt!

@Zoefff: Mijn autoruns tip helpt inderdaad niet (direct) om de pc te laten doorstarten.

Overigens is het wel mogelijk om een "offline" scans te doen met Autoruns, dus de harde schijf aan een andere pc hangen (via usb bijv.), Autoruns starten op die pc en dan File -> Analyze offline system en dan bladeren naar de relevanten mappen op de aan de pc gehangen harde schijf.

@topic-starter: Heb je wel eens geprobeerd om Vista in Veilige modus op te starten?

Tijs.

Brand een Windows Vista Setup-CD (niet van DELL of HP, want die hebben de functies niet, dit is niet om te herinstalleren!!!) (o ja, niet via jouw pc, want dat gaat niet...)
Start op vanaf cd, kies taal + toetsenbord.
Kies "Uw computer herstellen"
Typ indien nodig je wachtwoord...
Kies opdrachtprompt.
Typ het volgende:
WMIC STARTUP LIST FULL

Nu krijg je een lijst van alle programma's die opstarten + de registerkey(die we moeten verwijderen)
Zoek nu je "2f952c0f.exe"
(lees alles eens en vind)
Lees dan de registersleutel ( die vind je bij location)
Noteer hem.
Typ nu: (waarbij je jouw sleutel natturlijk vervangt door de genoteerde sleutel

REG DELETE jouw sleutel /ve /va /f

Typ daarna:
DEL %HomePath%\Documents\2f952c0f.exe
EXIT

Klik nu op Afsluiten, haal de cd eruit, start terug op van harddisk en gerepareerd...

Laatst bewerkt:
dank voor de aangedragen oplossingen ik ga dit morgen proberen moet nu gaan werken!

Jullie horen morgen van mij!

Het probleem is opgelost!:thumb:

Ik heb de herstel cd voor vista gebruikt en toen geprobeert om een herstelpunt terug te zetten en toen lukte het ineens wel.

Dank voor alle reacties!

Dat is mooi!
Scan in voor de zekerheid nu ook nog eens met Mbam Free en je virusscanner met de nieuwste virusdef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan