vista partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
ik heb een wat vreemd probleem. Vorige week Vista opnieuw geinstalleerd, na ellende met internetverbindingen. Dat probleem lijkt nu gelukkig opgelost.

Om mijn systeem meteen een beetje fatsoenlijk in te richten, wil ik een aantal partities maken. Vreemde is.... ik heb er 2 gemaakt (E en F), en het factory image heb ik verborgen, door de systeemletter te verwijderen. Allemaal zonder probleem, maar ik wil er nóg eentje maken... en dat lukt niet. :shocked: Zie bijlage.

Wat is dat nou weer??? Ik heb systeemherstel al uitgezet, en het viruteel geheugen ingesteld op een vaste waarde, toch lukt het niet. Beschikbare ruimte voor verkleinen van C: is 0mb, terwijl er meer dan 300GB over is om wat vanaf te snoepen... Schijf is bovendien 5 minuten geleden helemaal gedefragmenteerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Bijlagen

• Naamloos2_2.jpg
    Naamloos2_2.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
ik heb een wat vreemd probleem. Vorige week Vista opnieuw geinstalleerd, na ellende met internetverbindingen. Dat probleem lijkt nu gelukkig opgelost.

Om mijn systeem meteen een beetje fatsoenlijk in te richten, wil ik een aantal partities maken. Vreemde is.... ik heb er 2 gemaakt (E en F), en het factory image heb ik verborgen, door de systeemletter te verwijderen. Allemaal zonder probleem, maar ik wil er nóg eentje maken... en dat lukt niet. :shocked: Zie bijlage.

Wat is dat nou weer??? Ik heb systeemherstel al uitgezet, en het viruteel geheugen ingesteld op een vaste waarde, toch lukt het niet. Beschikbare ruimte voor verkleinen van C: is 0mb, terwijl er meer dan 300GB over is om wat vanaf te snoepen... Schijf is bovendien 5 minuten geleden helemaal gedefragmenteerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je maar 4 primaire partities kunt maken op een HD.

http://www.sjoerd-visser.demon.nl/multiboot/partitie.html

hmmm.... zo primair hoeft ie niet te zijn, ik wil nog een datapartitie maken, waarop ik downloads enzo kwijt kan. Door al die bestandjes wordt je HD binnen de kortste keren een gefragmenteerde puinhoop.
Hoe kan ik het type van F: wijzgen naar logisch station dan? Kan dat überhaupt? Ik heb de standaardlocatie van "mijn documenten"verplaatst naar F, misschien is het daarmee wel noodzakelijk dat het een primair station blijft?

edit:
Het gekke is dat ik zowel E als F nog wel kan verkleinen, maar C niet. Hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan