Vista partities maken en schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawon

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Berichten
5
Hallo, ik heb een nieuwe interne HD geplaatst en Vista opnieuw geinstalleerd. Eigenlijk wilde ik Vista op een partitie van 50gb zetten maar ik kon die optie niet vinden bij de herinstallatie dvd, misschien stond hij er wel hoorde ik maar ik heb overheen gelezen.. Kan ik alsnog nu de partitie die 230gb is verkleinen naar 50gb en de rest verdelen in 2x250 ofzo? En de schijf die ik al had is ook een 500gb HD, die wil ik formatteren en ook in 2 of 3 partities verdelen, alleen de oude C: kan ik niet formatteren, daar stond eerst wel Vista op miss dat het daardoor komt? Ik voeg een plaatje bij van de huidige partities.

huidigepartities.jpg
 
WELKOM OP HELPMIJ

In Schijfbeheer in vista kun je idd je partities aanpassen.....
Wellicht helpt deze info je verder.
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/f2e9a502-e63c-413d-8804-87326ef4f4cc1043.mspx

Bedankt frank voor je reactie,
Dit is het geval ik heb die procedure al uitgevoerd maar ik wil de schijf J: verkleinen naar 50gb dat is zat voor Vista, windows raadt 15gb aan ofzo dus 50gb is meer dan genoeg. Maar als ik in schijfbeheer ben kan ik hem niet kleiner maken. Het ging zo: 465,76gb kon ik alleen maar verdelen in 2x 232,94gb toen alleen weer in 2x165,24gb en die 165,24 weer alleen in 67,58gb maar dat wil ik eigenlijk niet dat was meer om te testen, ik wil gewn 1x50gb voor vista en de rest opdelen in 2 gelijke delen en daar mziek enz op zetten. De 2de harde schijf, die Samsung, die wil ik ook verdelen in 2 of 3 gelijke delen en mziek foto's etc op zetten, maar die schijf krijg ik niet geformatteerd... :shocked:
 
Om eerlijk te zijn ben ik verders geen vista gebruiker en heel erge kenner.Wat er nu dus niet goed gaat bij je blijf ik even vanaf voordat ik dingen ga roepen die niet terzake zijn.
Wat wellicht wel een"makkerlijkere oplossing zou kunnen zijn is het gebruik van onderstaand free progje.Weet wel zeker dat het daarmee gaat lukken.(bebruik het her en der zelf regelmatig)Of je wacht nog even op iemand die het je zo allemaal kan vertellen.

http://www.partition-tool.com/personal.htm
 
Laatst bewerkt:
Met het genoemde programma kun je in Vista de boel indelen zoals je wilt.
Je kunt het beste steeds één actie uitvoeren. Dus eerst verkleinen dan samenvoegen enz.
 
Om eerlijk te zijn ben ik verders geen vista gebruiker en heel erge kenner.Wat er nu dus niet goed gaat bij je blijf ik even vanaf voordat ik dingen ga roepen die niet terzake zijn.
Wat wellicht wel een"makkerlijkere oplossing zou kunnen zijn is het gebruik van onderstaand free progje.Weet wel zeker dat het daarmee gaat lukken.(bebruik het her en der zelf regelmatig)Of je wacht nog even op iemand die het je zo allemaal kan vertellen.

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Hey frank, bedankt voor je tool ik heb het gebruikt het is nu zo goed als klaar, de indeling dan, alleen de C: krijg ik niet geformatteerd omdat daar de oude Vista nog op staat denk ik. Enig idee hoe ik geformatteerd krijg? Heb hem wel verkleind naar ong. 200gb.
 
zo sta ik er nu voor zeg maar :)

huidig2.jpg


alleen die C: die moet nog leeg maar daar staat die oude vista nog op :confused:
 
zo sta ik er nu voor zeg maar :)

huidig2.jpg


alleen die C: die moet nog leeg maar daar staat die oude vista nog op :confused:

als je windows op de c-schijf draait wat zo zou moeten zijn, kan je die schijf/partitie niet formateren als je windows nog draait ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan