Vista Partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
831
Partities.jpg

Ik heb via Computer beheer een nieuwe partitie G aangemaakt.
Nu wilde ik die ruimte op de C schijf toevoegen.
Toen het begon te fragmenteren (?) heb ik dat snel geannuleerd.
Kennelijk was ik te laat.
Een schijf verkleinen was heel eenvoudig, maar ik kan nu niet op
de mogelijkheid vergroten (van de C schijf) klikken.
Wat ik dus wil is schijf G bij schijf C voegen en die EISA verwijderen.
Kunnen jullie me helpen?
 
Hoi, je haalt volgens mij verschillende dingen door elkaar,waarom heb je een G: aangemaakt als je de ruimte toch weer wilt toevoegen aan C:? Je had de ruimte van D: kunnen afhalen zonder G: aan te maken.
De EISA zou ik niet verwijderen daar staan de configuratiegegevens v.d. fabrikant op voor evt. herstelopties e.d. maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Download
http://www.partition-tool.com/personal.htm
Handleiding: http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/help/resizing-and-moving-partition.htm
en los de zaak daarmee op.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
form verwijderd.jpgmet geform schijf.jpg

Ik zal het ongetwijfeld verkeerd doen. Ik heb zelfs de handleiding vertaald, maar ik kom er niet uit!
Of ik nou de geformatteerde partie verwijder of niet, de funktie Remove doet het niet.
Wat doe ik fout?
 
Bekijk bijlage 118409Bekijk bijlage 118411

Ik zal het ongetwijfeld verkeerd doen. Ik heb zelfs de handleiding vertaald, maar ik kom er niet uit!
Of ik nou de geformatteerde partie verwijder of niet, de funktie Remove doet het niet.
Wat doe ik fout?

Je moet de schijf eerst formatteren (rechtsklik -> format), waarna m.i. een vrije ruimte (unallocated space) ontstaat die je weer wel kunt toevoegen.
Lees deze tutorial vanaf Stap 10:Organiseer uw harde schijven met Partition Master
Succes.:d
 
Laatst bewerkt:
G schijf.jpg

Dit is het resultaat.
Eerder stond er: C 32,9 en D 32,9
De G schijf is leeg.
Klopt dit wel?
Op G stond oneveer 10 gb die naar C moesten.
 
Wil je ruimte v/d G schijf aan C toevoegen, lees dan de laatste regel uit post #4, m.n. de hyperlink vanaf Stap 10. Of het klopt n.a.v. je wensen, kun je alleen zelf bepalen...

De G schijf is leeg.
Klopt dit wel?
Op G stond oneveer 10 gb die naar C moesten.
Uit je bijgevoegde plaatjes uit posting#3 stond duidelijk dat G een ongeformatteerde schijf is. Een schijf kan alleen in gebruik worden genomen als die geformatteerd is. Consequentie van formatteren is altijd dat je data verliest! Echter..: op een ongeformatteerde schijf kan úberhaupt géén data staan, omdat die nog operationeel gemaakt moet worden! Het verlies van je data was al de consequentie van van de ongelukkige omstandigheden die je hebt gedaan omschreven in posting #1.

Wees dus voortaan voorzichtig met het aanmaken en verwijderen van schijven, m.b.v. schijfbeheer. Gebruik liever Easeus Partition Master of Minitool Partition Wizard Home, die veelzijdiger, gebruikersvriendelijker en waar bovendien diverse handleidingen van te vinden zijn!

Succes.
 
Laatst bewerkt:
schijfbeheer 2.jpg

Hallo,
ik kom er niet uit. Ik kan alleen naar een schijf rechts of links schuiven.
Ook als ik de schijf G, B ga noemen lukt het niet.
Het schuift dan maar een heel klein stukje ove elkaar.
Wat ik wil is de hele G op C zetten.
En die andere rommel?
Kan die zonder problemen weg?
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 15
Hoi,
als je nog data hebt op G: verplaats die dan naar een andere partitie,verwijder G: zodat die partitie unlocated space wordt en voeg dat toe aan D: Maak C: nu groter door ruimte weg te nemen bij D:
Er is misschien nog een andere optie met dat programma maar ik heb met dat programma nog nooit gewerkt.@frankwannet kan daar goed mee uit de voeten.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,daar ben ik dan.

Zou je even een screen willen plaatsen van de geopende pagina van het progje EASEUS.

Ik begrijp dat je dus 3 partities hebt.C,D en G,Je wilt de ruimte van G bij de C hebben.
G staat geen data op??
 
Laatst bewerkt:
Op G staat idd niks.
Nu draait Recovery, als die klaar is stuur ik een scren shot.
 
OK....

Moet idd een screen hebben van de meest huidige situatie.
Je wilt dus alleen een C en D?
 
Laatst bewerkt:
Wil hem graag even hebben van de opening van het prog.
zoiets als dit

easeus-partition-manager.jpg
 
part pc.jpg

Heb je hier wat aan?
Het programma staat nog net zoals vorig screenshot,
kan ik dat zomaar stoppen en opnieuw draaien?
 
Ja nu heb ik meer overzicht.Maar nu ga ik je even plagen.
Gooi die Easeus er maar even vanaf van je pc.(verwijderen uit je softwarelijst)
Download onderstaand progje.Pak daar de home 5.2 full version van.Open het progje en plaats een screen.Vraag me verder niet waarom.Gaat helemaal goed komen.!!:D

http://partitionwizard.com/download.html
 
Ok

Ik ga nu een verhaaltje typen.Dat zal even duren.Hou je mail in de gaten dan zie je wanneer ik weer reageer. :D
 
Open het progje.
klik de D aan
klik nu in linker venster op move/resize partition.Er komt een pop up van je D(met rechts van D een grijs gebied)
Ga met je muis op de rechter vertikale lijn staan van de D en houd muisklik inhoudend en maak schuifbeweging naar rechts.D wordt groter.(die 10gb)
Ga nu met je muis naar linker vertikale lijn en maak schuif beweging naar rechts.D wordt weer kleiner en kan je dus die 10gb kleiner maken.
klik op OK

Nu klik je de C aan en in linker venster move /resize.
Er komt een popup van je C.Die zal er uitzien als met zowel links en rechts een grijs gebied.
Ga met je muis naar rechter vertikale lijn en schuif de lijn naar rechts.(vul op 10gb?)
ga naar linker vertikale lijn en schuif naar links(vul op1.7gb)
Klik op OK

Nu links onder op apply.Het progje gaat zijn werk doen.Zal een keer herstarten.Afhankelijk van de hoeveelheid data kan het even duren.Laat pc met rust in die tussentijd.Pak koffie, ga koken, whatever.:d
 
Pfffff........ eng, eng ENG!
Met dit programma is alle ellende begonnen.
Toen de D schijf 99% klaar was kreeg ik de melding: sluit C af (was al) of klik op opnieuw opstarten. Dat heb ik gedaan, waarna het doorging met de C schijf in de boot mode.
Toen dit klaar was heb ik de screenshots gemaakt.
Toen werd er weer gevraagd om opnieuw opstarten, daarna was de pc onszettend traag en liep uiteindelijk vast.
Ik heb hem uit gezet en weer opgestart.
Ik vraag me wel af waar die 80GB gebleven is, ik hoop dat ik het nu goed gedaan heb.1ste.jpg2de.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan