vista perongeluk op verkeerde schijf geinstaleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ropiko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
3
Hallo, ik ben niet zo slim met computers maar ik had een nieuwe cpu cooler gekocht,
En een videokaart, na dat alles ingebouwd te hebben kreeg ik toen ik de computer opstarte eenmelding; dat hij niet kon booten:shocked:
En dat ik via de systemdisk moest opstarten.
Dat gedaan moest ik vista opnieuw instaleren.
Nou heb ik 2 Hdd's allebij van 500 GB en ze zijn bijna allebij even vol, dus toen ik schijfen moest kiezen heb ik maar 1 genomen dieme in mijn ogen me C:/ schijf leek.:confused:
En dat bleek de verkeerde te zijn. vista loopt nu maar ik wil hem op die andere schijf hebben en dan dat vista van die andere hdd afgaat, Zonder dat ik me gegevens verlies.
ken ik vista op de 1 of andere manier verwijderen van me schijf en op de andere schijf instaleren zonder dat ik me gegevens verlies?

Bij voorbaat dank:thumb:
 
ik weet niet zo goed hoe het werkt maar je zou de HDD kunnen klonen.

Je kan dat freeware programmatje hier vinden (beetje naar beneden scrollen)
 
gaat helaas niet lukken

me schijf klonen is niet echt een optie want dan moet ik die data toch ergens opslaan en ik heb zelf geen andere hdd meer van 500 gb.
moet het zien te redden met wat ik heb:)
vervelend dat vista niet een roll back actie heeft ofzo.
maar alsnog bedankt:thumb:
 
Dus je wilt je gegevens terug die je op je hardeschijf had staan waar nu vista op staat.
Zo ja dat kan niet je heb als het goed is de hardeschijf geformateerd voor je vista erop geinstalleerd hebt en dat is helaas niet meer terug te draaien en zeker niet als je er ook al iets overheen hebt geschreven (je vista).
 
je hoeft je hardeschijf niet te formateren.
in bijde gevallen is mijn hardeschijf niet geformateerd en staat vista er gewoon op en mijn bestanden zijn allemaal bewaard gebeleven.
en de vraag was hoe ik vista er af kon halen zonder dat ik me gegevens verlies.
want bij mij is nu nog het enigste antwoord dat ik me schijf zelfstandig moet formateren om vista kwijt te raken.
alsnog bedankt:)
 
ik denk anders helaas niet dat het mogenlijk is om je vista op een andere schijf te installeren zonder gegevensverlies...
je kan natuurlijk al je bestanden backuppen maar je zal vista opnieuw moeten installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan