Vista print niet via USB poort naar HP PSC 1410

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoePer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo,

ik heb een Acer laptop 7720Z met Vista Premium home Edition. Ik zou graag mijn HP PSC1410 printer aansluiten via de USB-poort maar Vista vindt de drivers niet ..

Heb van de HP site de stuurprogrammas voor de PSC1410 gedownload en geïnstalleerd en kan vanuit het "HP Solution Center" wel een scan of kopie maken ... enkel het printen werkt niet :( In de printmanager verschijnt wel de printopdracht en na 10 seconden verdwijnt die daar ...

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen ???

Alvast beste dank,
Roeland

je moet je poort van de printer aanpassen bij het configuratie scherm van je vista, LPT 1 of USB1 als je van je USB wilt printen...

Dit zou toch wat te eenvoudig zijn voor Vista, niet?

Alhoewel Vista vertelt dat je een USB printer niet zelf hoeft te installeren ... heb ik hem manueel moeten toevoegen en heb de USB poort gekozen ... elke printopdracht loopt "ergens weg" ... :(

In HP Solution Center zegt hij dat de PSC 1410 op poort DOT4_001 staat ... als ik die poort selecteer blijft de printoopdracht staan in de wachtrij ... :shocked:

Telkens ik de USB-kabel van de printer insteek komt Vista met de melding "Nieuwe hardware gevonden" en "het stuurprogramma moet geïnstalleerd worden" ....

Het "HP Solution Center" blijkt geen oplossing ... hoe kan ik alle HP drivers verwijderen om een cleane installatie te maken .... iemand nog een suggestie?

Beste groeten ..
Roeland

Ben nog steeds aan het zoeken ...

Heb inmiddels via HP de CD gekocht met de Vista drivers voor de PSC 1410 om vorige installatie ongedaan te kunnen maken ... Alles opnieuw geïnstalleerd en terug hetzelfde probleem .. op het ogenblik dat de installatiesoftware op de USB poort naar de printer gaat zoeken blijft hij daar zo'n 5 minuten hangen en zegt "niks gevonden" .. :(

Heb ook wat andere fora afgezocht en ik vrees dat ik uiteindelijk Vista opnieuw zal moeten installeren om de USB poort goed te initialiseren ... Voor ik hieraan begin zou ik toch graag "een second opinion" horen van jullie ...

Beste groeten,
Roeland

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, een Lexmark printer (laatste drivers) geen enkel programma lukt het om te printen, behalve int. explorer en Lexmark eigen programma's.
De printopdracht verschijnt wel kort in de wachtrij, maar de poortkolom blijft leeg. Vanuit internet explorer en Lexmarksoftware wordt de poort wel aangegeven (USB1)
Weet iemand hier iets van? Ben bang dat ook ik Vista opnieuw moet installeren.

@gundog ... heb uiteindelijk toch Vista moeten opnieuw laden

Hoi gundog,

heb spijtig genoeg Vista opnieuw moeten installeren nadat bleek dat de USB-poort op sommige andere toestellen (Nikon fototoestel) niet wilde reageren ..

Heb het probleem dus maar afgesloten .. oprechte deelneming

Roeland

Ik heb hetzelfde moeten, daarna geen problemen alles werkt weer.

Hoi gundog,

heb spijtig genoeg Vista opnieuw moeten installeren nadat bleek dat de USB-poort op sommige andere toestellen (Nikon fototoestel) niet wilde reageren ..

Heb het probleem dus maar afgesloten .. oprechte deelneming

Roeland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan